Suomen Kennelliiton valtuuston jäsen, aluekouluttaja ja järjestöaktiivi Piia Keskimaa menehtyi äkillisesti Helsingissä keskiviikkona 23.11.2016 vain 53-vuotiaana.

Vielä tiistaina Piia hoiti täysissä voimissa Suomen Terrierijärjestön syyskokouksen sihteerin tehtäviä, joten uutinen hänen kuolemastaan tuli yllätyksenä juuri ennen valtuuston syyskokousta.

Piian oma rotu oli australianterrieri ja hän toimi aktiivisesti omassa rotujärjestössään sen hallituksessa ja edelleen jäsensihteerinä ja rahastonhoitajana. Piia oli myös Suomen Terrierijärjestön hallituksen pitkäaikainen jäsen ja sihteeri, STJ:n erikoisnäyttelyn TerriERI:n näyttelytoimikunnan jäsen, sihteeri ja rahastonhoitaja.

Kennelliiton valtuustossa Piia Keskimaa edusti Australianterrierikerhoa ja monet vanhat ja uudemmatkin valtuutetut muistavat Piian tarkkana valtuuston papereiden sanamuotojen korjaajana. Tämä sopikin Teoston dokumentaatiopäällikkönä pitkään toimineelle Piialle.

Helsingin Seudun Kennelpiirissä Piia Keskimaa toimi niin ikään pitkään eri tehtävissä ja viime vuosina Kennelliiton aluekouluttajana, jonka käsien kautta lukemattomat piirin kasvattajan perus- ja jatkokurssien kävijät saivat oppia ja tietoja kasvatukseen liittyvistä säännöistä ja ohjeista. Piia oli myös piirin terrierijaoston aktiivi.

Kennelliiton Koiramessuilla Piian ääni tuli monille tutuksi yleisökuulutuksista ja toimiston aina yhtä iloisena ja osaavana työntekijänä. Koirien lisäksi Piialle rakas harrastus oli myös golf, jota Piia pelasi mieluiten aviomiehensä kanssa Thaimaan lämmössä.

Ihmisenä Piia oli lämmin, ystävällinen ja toisia kunnioittava.