Suomen joukkue saavutti 20.-24.8.2014 Italian Torinossa järjestetyissä FCI:n pelastuskoirien joukkueiden MM-kilpailussa pronssia. Joukkueeseen kuuluivat ryhmänjohtaja Harri Kuusisto, Johanna Franzén ja belgianpaimenkoira malinois Mecberger Hertta, Hanna Laasanen ja novascotiannoutaja Siipiveikon Hanhenhoukuttelija sekä Heidi Levander ja kultainennoutaja Vassruggens Yngwie Frej.

MM-kilpailun haku-sarjassa kilpaili tänä vuonna kaksitoista joukkuetta.

Maailmanmestaruuden voitti Tsekin joukkue ja hopeaa saavutti Ranskan joukkue.

FCI (Fédération Cynologique Internationale) on kansainvälinen koiranjalostusliitto, jolla on 90 jäsentä ja sopimuskumppania. Suomi (Suomen Kennelliitto) on kuulunut siihen jäsenenä vuodesta 1935. Suomessa Kennelliiton alaisesta pelastus- ja palveluskoiratoiminnasta vastaa Suomen Palveluskoiraliitto.

Kilpailussa edustaneet koirakot toimivat osana Vapaaehtoista Pelastuspalvelua. Palveluskoiraliiton pelastuskoiratoimintaa Suomessa tukee Raha-automaattiyhdistys.

Kilpailun internet-sivut löytyvät osoitteesta: http://www.wcrescuedog2014.com/

Kuva: Mia Sandelin. Kuvassa vasemmalta oikealle: Heidi Levander, Johanna Franzén, Harri Kuusisto ja Hanna Laasanen.

Lisätietoa pelastuskoiratoiminnasta: http://www.palveluskoiraliitto.fi/pekotoiminta.html