OC-luokitusta muutetaan 1.1.2024 alkaen

Kennelliiton hallitus päätti kokouksessaan 5.10.2023, että OC-luokitusta muutetaan 1.1.2024 alkaen seuraavasti:

OC sairas -> OC todettu

OC terve -> OC ei todettu

OC tulkinnanvarainen – ei muutosta

Lausunto vastaa paremmin OC:sta kansainvälisesti käytettyjä termejä affected ja not-affected.

Uudet toimihenkilöt

Kennelliiton hallitus nimesi kokouksessaan 5.10.2023 seuraavat uudet toimihenkilöt:

Hallitus nimitti Merja Kostiaisen Uudenmaan kennelpiirin näyttelyohjaajaksi.

Hallitus nimitti Tanja Ekholm-Venäläisen Helsingin Seudun kennelpiirin näyttelyohjaajaksi.

Hallitus nimitti Kymenläänin kennelpiirin kaverikoiravastaavaksi Teija Heikkilän koeajalle 9.7.2024 asti.

Ulkomuototuomareiden koulutus- ja pätevöimisohjeet päivitettiin

Kennelliiton hallitus hyväksyi kokouksessaan 5.10.2023 päivitetyt ulkomuototuomareiden koulutus- ja pätevöimisohjeet. Uudet ohjeet tulevat voimaan 1.1.2024.

Ohje on valmisteltu työryhmässä, jossa olivat mukana Kimmo Mustonen, Leila Stenlund ja Satu Ylä-Mononen.

Päivitetyt ohjeet viedään Kennelliiton verkkosivuille niiden valmistuttua.

Uudet kaikkien rotujen ulkomuototuomarit

Kennelliiton hallitus hyväksyi kokouksessaan 5.10.2023 Leila Stenlundin kaikkien rotujen ulkomuototuomarinoikeudet.

Koirien vakuutusarvotaulukkoa on päivitetty

Kennelliiton hallitus hyväksyi kokouksessaan 5.10.2023 päivitetyn vakuutusarvotaulukon. Taulukko otetaan käyttöön alkuvuodesta 2024.

Alkuvuodesta 2024 käyttöön otettavan päivitetyn vakuutusarvotaulukon huomattavin muutos on, että vakuutusarvotaulukossa huomioidaan koetulokset ja terveystutkimukset laajemmin kuin käytössä olevassa taulukossa.

Vakuutusarvotaulukon päivityksestä tiedotetaan tarkemmin lähempänä.

Jääviyssääntötyöryhmän jäsenen nimeäminen

Kennelliiton hallitus nimesi kokouksessaan 5.10.2023 Jouni Vestun jääviyssääntötyöryhmän jäseneksi.

Uudet jäsenyhdistykset

Kennelliiton hallitus hyväksyi kokouksessaan 5.10.2023 Suomen Kennelliiton jäseniksi seuraavat jäsenyyttä anoneet yhdistykset:

Oulun Seudun Suurriistakoirat ry, Oulu, Pohjois-Pohjanmaan kennelpiiri