Keskiviikkona 6.4. saapunut Omakoira-sovelluksen päivitys helpottaa omistajailmoituksen ja -muutoksen tekemistä verkossa.

Omistajailmoituksen ja -muutoksen tekeminen on helppoa Omakoira-palvelussa. Tilanteissa, joissa uusia omistajia on useampia kuin yksi, ilmoitusta Omakoira-palvelussa tekevä henkilö voi lisätä muut omistajat palvelun kautta. Muille omistajille lähtee hyväksymispyyntö sähköpostitse. Sähköpostin kautta muut omistajat pääsevät Omakoira-palveluun hyväksymään omistajuuden. Poikkeuksena ovat alaikäiset omistajat, joilla ei ole omia pankkitunnuksia sekä ulkomaiset omistajat. Alaikäisen tapauksessa huoltaja tarvittaessa hyväksyy omistajuuden. Omistajan ollessa ulkomaalainen tulee hänen tehdä kirjallinen omistajailmoitus, jossa on hänen allekirjoituksensa. Kirjallinen ilmoitus tulee liitteenä ilmoitukseen.

Kun kaikki omistajat ovat hyväksyneet omistajailmoituksen, saavat he omistajatodistuksen sähköpostilla itselleen. Kennelliiton jäsenet voivat lisäksi ladata omistajatodistuksen Omakoira-palvelusta.

Päivityksen myötä Omakoira-palveluun tuli myös kasvattajille hyödyllisiä pentueilmoituksiin liittyviä lisäyksiä. Voit lukea niistä lisää täältä.

Ongelmatilanteissa voit olla yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen rekisterointi@kennelliitto.fi.