Kennelliiton jäsenille suunnattu Omakoira-palvelu otettiin käyttöön helmikuussa 2009. Se on palvellut Kennelliiton suurta jäsenistöä jo viisi vuotta. Palvelusta tekee merkittävän se, että liiton 150 000 jäsenestä jo hieman runsas 100 000 on ottanut palvelun käyttöön.

Omakoira helpottaa ja lisää jäsenten asiointimahdollisuuksia, sillä sähköisessä jäsenpalvelussa voi asioida itselle sopivana aikana. Omakoira-jäsenpalvelussa jäsenet voivat tehdä helposti ja nopeasti muutoksia jäsentietoihin ja tilata erilaisia Kennelliiton palveluita. Joistakin palveluista, kuten pentuerekisteröinnistä saa Omakoirassa alennusta.

Omakoira on vuosien varrella laajentunut huimasti. Vuoden 2009 aikana palvelua kehitettiin koko ajan ja uusia ominaisuuksia otettiin käyttöön. Aivan alkuvaiheessa avattiin jäsenille sähköinen pentuerekisteröinti. Samaan aikaan avattiin eläinlääkäreille ja tunnistusmerkitsijöille mahdollisuus tallentaa pentujen tunnistusmerkinnät sähköisesti.

Verkkopankkimaksaminen ja sähköiset valionarvoanomukset otettiin käyttöön seuraavaksi. Verkkopankkimaksamisen yhteydessä tuli mukaan ominaisuus, jossa terveystietojen saapuminen ja lausunnon antaminen näkyy Omakoira-palvelussa. Yhden koiran tunnistusmerkinnän tallentamismahdollisuus sekä usean omistajan omistajailmoitukset ja -muutokset otettiin käyttöön syyskuussa 2009.

Vuonna 2010 Omakoira-palveluun avattiin henkilöjäsenten kirjautumisen lisäksi yhdistyskirjautuminen ja sähköisen toimintailmoituksen tekeminen sekä kasvattajasitoumuksen sähköinen allekirjoittaminen. Koirarekisteriohjelmaan on tehty sähköiset kansainväliset sertifikaatti- eli CACIB-listaukset kansainväliselle pääjärjestölle Fédération Cynologique Internationalille (FCI) ja vakuutusarvolausuntojen sähköistäminen sekä muutokset yhteispohjoismaisia näyttelysääntöjä varten.

Kennelliiton järjestelmiin integroitu näyttelyjärjestelmä otettiin käyttöön ilmoittautumisten osalta ensin ja vuonna 2012 näyttelyjärjestelmä otettiin käyttöön kokonaisuudessaan. Näyttelyjärjestelmän online-tallennusta testattiin useissa eri näyttelyissä. Tavoitteena on tallentaa vuoden 2014 Maailman Voittaja -näyttelyssä kaikkien arvostelukehien tulokset suoraan kehissä tabletti-tietokoneilla. Joulukuun Koira2013-tapahtumassa jo lähes kaikki näyttelytulokset tallennettiin ja julkaistiin online-palveluna Kennelliiton internetsivuilla.

Ensimmäiset digitaaliset röntgenkuvat käsiteltiin Kennelliitossa joulukuussa 2012. Digitaalisten röntgenkuvien vastaanottoa testattiin kymmenien pilottiklinikoiden ja eläinlääkärien kanssa koko vuosi, ja se avattiin kaikkien klinikoiden avoimeen käyttöön joulukuussa 2013. Selkälausuntojen tallennus Omakoiraan alkoi vähän aiemmin syksyllä.

Omakoira-palvelussa on otettu käyttöön mm. tuontikoirarekisteröinti ja kennelnimien sähköinen anominen. Kennelliiton pentuvälitys avattiin suomen-, ruotsin- ja englanninkielisillä käyttöliittymillä. Lisää palveluita kehitetään koko ajan.