Kennelliiton jalostustieteellinen toimikunta hyväksyi kokouksessaan 17.1.2023 patellaluksaatiolausuntoja antavan eläinlääkärin pätevöitymisvaatimuksiin seuraavat muutokset:

Patellaluksaatiolausuntoja antavan eläinlääkärin tulee olla:

• suorittanut eläinlääketieteellisen tiedekunnan eläinlääkärien järjestämä kurssi
  • tehnyt kurssin jälkeen Kennelliiton patellaluksaatiolausunto-oikeudet omaavan eläinlääkärin valvonnassa patellaluksaatiotutkimuksen kymmenelle koiralle, joilla on patellaluksaatio vähintään toisessa polvessa

Patellaluksaatiotarkastuksen suorittamista valvoneen eläinlääkärin allekirjoituksella vahvistettu hakemus on toimitettava Kennelliittoon osoitteeseen jalostusposti@kennelliitto.fi .

Vaatimukset koskevat kaikkia patellaluksaatiolausuntoja antavaksi eläinlääkäriksi pätevöityviä, paitsi pieneläinten kirurgian eurooppalaisen tai amerikkalaisen Diplomate-tutkinnon suorittaneita eläinlääkäreitä.

Uusi lomakepohja patellaluksaatiotarkastuksille julkaistaan sen valmistuttua.

Yliopiston eläinlääketieteellinen tiedekunta järjestää yhteistyössä Vetman Oy:n kanssa patellaluksaatiotarkastuskurssin huhtikuussa.
Päivitys 23.3.2023: Kurssi on täynnä - seuraava kurssi on suunnitteilla keväälle 2024. Lisätietoja: vetman.fi.

Lisätietoja:
jalostusposti@kennelliitto.fi