Rauno Holmstedtin ja Marja-Liisa Vihavaisen 2-vuotias suomenpystykorvanarttu Marjakankaan Hovin-Hiisu on vuoden 2014 Haukku-ottelun mestari. Suomenpystykorvien Haukku-ottelu järjestettiin 18.–19.10.2014 Kajaanissa. Kilpailun keskuspaikkana oli Joutenlammen kurssikeskus ja käytännön järjestelyistä vastasi Kainuun Haukkuvat Lintukoirat ry. Ylituomarina toimi Risto Ylitalo.

Marjakankaan Hovin-Hiisu otti voiton vain pisteen erolla toiseksi tulleeseen Kelohongan Kataan. Viimevuotinen mestari Pikkulehon Kiira tuli kolmanneksi ja palkittiin parhaasta ukkometson haukusta.

Haukku-ottelussa suomenmestaruutta tavoitteli kolmetoista koiraa, joista kaksitoista oli selvittänyt tiensä otteluun tiukkojen lohkokarsintojen kautta etelästä, pohjoisesta, idästä ja lännestä. Kolmastoista osanottaja oli hallitseva Haukkukuningas Pikkulehon Kiira.

Haukku-otteluita on järjestetty jo vuodesta 1950 lähtien. Tämän vuotisen kisan suojelijana toimi Kennelliiton hallituksen puheenjohtaja Helena Suni.

Haukku-ottelun tulokset
Haukku-ottelu Facebookissa