Kennelliiton järjestämään FCI:n Maailman Voittaja 2014 -koiranäyttelyyn osallistuu elokuussa yli 21 200 koiraa 360 eri rodusta. Koiria saapuu Suomeen 60 eri maasta. Koirien arvosteluaikataulut on nyt julkaistu tapahtuman nettisivuilla. Maailman Voittaja 2014 -näyttely pidetään Messukeskuksessa Helsingissä 8.-10.8.2014.

Koiria arvostelee 124 tuomaria 35 maasta. Perjantaina arvostellaan 6557 koiraa, lauantaina 8151 koiraa ja sunnuntaina 6532 koiraa. Sunnuntaina tapahtuman päättää näyttelyn parhaan koiran eli Best in Show’n valinta.
Maailman Voittaja -näyttelyyn ilmoitettiin lähes sama määrä koiria ulkomailta kuin Suomesta. Suomalaisia koiria on yli 10 000. Seuraavaksi eniten koiria tulee Venäjältä, yli 4 000 ja Ruotsista lähes 2 000.

Ilmoittautumisten Top 10 maittain:
Suomi  10838
Venäjä  4127
Ruotsi  1764
Norja  696
Italia  472
Viro   459
Puola  357
Tanska  267
Latvia  243
Saksa  242

Koko lista

Suuren koiramäärän takia näyttelyyn on kutsuttu 7 lisätuomaria ja osa roduista arvostellaan ulkona telttakatosten alla. Kehissä 93-100 arvostelu tapahtuu ulkona.

Näyttelyn rotukohtaiset arvosteluaikataulut.

Näyttely on avoinna yleisölle joka päivä klo 7-20. Lipunmyynti loppuu klo 17. Pääsylippujen hinnat ja myyntipaikat löydät täältä.

Lisätietoja:
Näyttelyn viestintäjohtaja Kaija Unhola, 050 432 0844, viestinta@kennelliitto.fi.
www.worlddogshow2014.fi