Laura Ripatti aloitti 8. marraskuuta työnsä Kennelliiton jalostusneuvojana. Jalostusneuvojana Laura työskentelee asiakaspalvelutehtävissä, sekä jalostustieteellisen toimikunnan alaisten työryhmien sihteerinä.

Laura Ripatti on aiemmin toiminut markkinointipäällikkönä pk-yrityksessä.

- Toivon, että pystyisin jatkossa auttamaan ja neuvomaan mahdollisimman monia koiraharrastajia jalostukseen liittyvissä kysymyksissä ja ongelmissa, kertoo Laura.

Laura on ollut aktiivisesti mukana monenlaisissa eri tehtävissä oman rotunsa dalmatiankoirien rotujärjestössä. Hän on toiminut Dalmatiankoirat – Dalmatinerna ry:n rotujärjestölehden päätoimittajana ja taittajana sekä ollut mukana järjestämässä erilaisia tapahtumia. Lisäksi hän on ollut mukana rodun jalostustyöryhmässä sekä toiminut työryhmän puheenjohtajana viimeisimmät vuodet.

- Kennelliitto ja sen toiminta ovat minulle tuttuja oman koiraharrastukseni myötä. En voinut olla hakematta jalostusneuvojan paikkaa, kun se tuli hakuun. Koirien jalostus ja kasvatus on ollut suuri mielenkiinnon kohteeni jo lapsuudestani asti.

Laura Ripatti

- Koirien parissa olen saanut viettää koko elämäni, sillä meillä oli jo lapsuudenkodissani dalmatiankoiria ja karkeakarvaisia saksanseisojia, joita vanhempani kasvattivat. Vanhempieni koiraharrastuksen myötä, minustakin kasvoi koiraihminen ja nykyisin koirat, niiden kasvattaminen ja näyttelyt ovat minulle enemmänkin elämäntapa kuin harrastus. Tällä hetkellä minulla on kotonani dalmatiankoiranarttu Wilda, kertoo Laura.