Kennelliiton hallitus päätti kokouksessaan 26.5.2023, että lääkevalmiste Daxocox 100 mg, 70 mg, 45 mg, 30 mg ja 15 mg tabletit lisätään 365 vrk (12 kk) varoajalla Kennelliiton Lääkeohjeeseen.

Daxocox on koirille käytettävä ei-steroidinen tulehduskipulääke. Koirilla Daxocoxin käyttöaiheena on nivelrikkoon liittyvän kivun ja tulehduksen hoito. Lääkkeen vaikuttava aine on enflikoksibi.

Päivitetty Kennelliiton Lääkeohje

Downloadable file
Kennelliiton ohje lääkeaineista ja niiden varoajoista (Lääkeohje)
Lääkeohjeessa annetut dopingvaroajat ovat velvoittavia minimivaroaikoja lääkityksen päättymisen (= lääkkeen viimeinen annosteluajankohta) ja koiraharrastustapahtuman välillä. Lääkitylle koiralle on tärkeä tarjota riittävän pitkä lepojakso sairaudesta toipumiseen ja vain terveet koirat voivat osallistua koiraharrastustapahtumiin. Minimivaroaikaa voi olla tarpeen pidentää, esimerkiksi jos lääkitys on jatkunut pitkään tai lääkettä on annettu poikkeuksellisen suurella annoksella. Lääkeohje ja dopingvaroajat on hyväksytty Kennelliiton hallituksessa 8.10.2020. Tarkistettu hallituksen kokouksessa 24.11.2023.
Updated 15.12.2023
Kennelliiton ohje lääkeaineista ja niiden varoajoista (Lääkeohje)
Läkemedelsdirektiv och karenstider
Läkemedelsdirektiv och karenstider har godkänts av Finska Kennelklubbens styrelse 8.10.2020. Granskad av styrelsen på mötet 24.11.2023.
Detta dokument är en översättning, vid oklara fall gäller den finska versionen.
Updated
Medication guidelines and withdrawal periods
Medication Guidelines and withdrawal periods have been approved by the Board of the Finnish Kennel Club on
8.10.2020.
Reviewed by the Board on 24.11.2023.
Updated

Kennelliiton Lääkeohje sekä tietoa antidopingsäännöistä, käytänteistä ja valvonnasta löytyy täältä.

Lisätietoja:
ad@kennelliitto.fi