Karjalankarhukoirien vuoden 2017 Hirvenhaukkukuningas on Jari Hakulisen omistama Kuohukorven Jaki.

Yhteensä 14 koiraa kilpaili 18.-19. marraskuuta Puolangalla Hirvenhaukut-ottelussa, joka on tänä vuonna osa Kennelliiton kotimaisten rotujen Suomi 100 -teemavuotta.

Toiseksi kilpailussa tuli Aki Lantan omistama Turo ja kolmanneksi ensimmäisen päivän tuloksellaan Jorma Kiviniemen omistama Jämäkän Jobi.

Karjalankarhukoirien SM-kilpailun Hirvenhaukut-ottelun järjestivät Puolangan Kennelkerho ja Kainuun Hirvikoirayhdistys, kokeen keskuspaikkana Kotilan kylässä sijaitseva Paljakka

Karjalankarhukoirien vuoden 2017 Hirvenhaukkukuningas on Jari Hakulisen omistama Kuohukorven Jaki pistein 97,50. Kuva:  Heidi Lahtinen

Hirvenhaukut-ottelu on Suomen Kennelliiton valtakunnallinen SM-kilpailu, joka järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 1957.

Lisätietoa tapahtumasta Hirvenhaukut-ottelun Facebook-sivulla.

Tulostiedot löytyvät tapahtuman sivuilta.

Uutista korjattu 21.11. klo 8.45 Kolmanneksi ei tullut Henri ja Markku Väänäsen omistama Lompsija Elmo vaan ensimmäisen päivän tuloksellaan Jorma Kiviniemen omistama Jämäkän Jobi.