Kennelliiton kunniajäsen, ulkomuototuomari Gitta Ringwall on kuollut. Ringwall menehtyi Espoossa 4. lokakuuta 91-vuotiaana.

Gitta Ringwall teki pitkän uran ulkomuototuomarina ja koirankasvattajana.

Hän sai kennelnimen Black Spot vuonna 1946 ja kasvatti urallaan yli 600 pentuetta. Ringwallilla oli koiria yli 20 eri rodusta, ja hän aloitti kasvatustyönsä kettuterriereistä.

Ringwall muun muassa kasvatti ensimmäisen suomalaisen beaglepentueen ja oli yksi merkittävimmissä suomalaisista norwichinterrierikasvattajista. Ringwall oli myös ensimmäisiä Vuolasvirta-kasvattajapalkinnon saaneita.

Ringwall oli mukana perustamassa Suomen terrieriklubia vuonna 1947. Hän oli myös aloittamassa Suomen Beaglekerhon sekä Norwich-, Norfolk- ja Walesinterrierikerhojen toimintaa Suomessa.

Ringwall sai ulkomuototuomarin pätevyyden vuonna 1954. Hän aloitti terriereistä ja pätevöityi kaikkien rotujen ulkomuototuomariksi vuonna 1992.

Gitta Ringwall oli Kennelliiton, Suomen Terrierijärjestön ja Norwichin- ja Norfolkinterrierit ry:n kunniajäsen. Hänellä oli myös Suomen ja Ruotsin kennelliittojen kultainen ansiomerkki.

Koiramaailman lisäksi Ringwall tunnettiin urheilupiireissä. Hän oli käsipallomaajoukkueen maalivahti ja tanssi Kansallisoopperassa balettia.

Hän työskenteli Helsingin Stockmannilla 33 vuotta ja perusti tavaratalon kennelosaston.