Valtakunnallista Koiranpäivää vietetään taas 24.4. Tänä vuonna teemana on ”Vastuu koiran omistajana – vastuu ympäristöstä.” Kennelliitto on painattanut koiranomistajan ulkoiluetikettikortteja sekä julisteita, joissa muistutetaan ympäristön puhtaana pitämisestä ja jätösten keräämisestä. Kennelpiirit ja muut yhdistykset ympäri maata järjestävät omia Koiranp&a

Kennelliiton tavoitteena on tehdä Koiranpäivä tunnetuksi ja saada se virallisesti almanakkaan. Nyt Koiranpäivää vietetään jo seitsemättä kertaa.

Koiranpäivän "isä" Pertti Kuopila avaa Peimarin Koirat Ry:n järjestämän tapahtuman, jolla haastetaan kaikki koiranomistajat vastuullisuuteen. Kokoontuminen on 24.4. kello 17.30 Paimion Urheilupuiston parkkipaikalla, Vistantie 63, Vistantien puoleisessa päädyssä. Avaussanojen jälkeen kaikkien viihtyvyyden lisäämiseksi siistitään pieni pätkä Vistantietä. Peimarin Koirat Ry tarjoaa osallistujille välineet sekä tilaisuuden jälkeen pientä evästä. Lisätietoja Peimarin Koirat Ry:n sivuilta.

Kennelpiirien tapahtumia

Etelä-Pohjanmaan kennelpiiri järjestää Seinäjoen kaupungin keskustassa Lakeuden Ristin vieressä sijaitsevassa Lakeuspuistossa ohjelmaa Koiranpäivänä kello 18.00–20.00. Tilaisuuden avaa kennelpiirin puheenjohtaja Martti Mannersuo. Ohjelmassa on rotuesittely, jonka jälkeen yleisö saa tutustua koirarotuihin paikan päällä. Tilaisuus soveltuu lapsille ja aikuisille. Etelä-Pohjanmaan Kennelpiiri.

Helsingin Seudun kennelpiiri järjestää Koiranpäivän-tapahtuman poikkeuksellisesti toukokuussa, 22.5. Tapahtuma on Tuomarinkartanon Vinttikoirakeskuksessa, Tuomarinkyläntie 1, kello 18.00–21.00. Lisätietoja: Helsingin Seudun Kennelpiiri.

Lapin Kennelpiirin Nuorisojaosto järjestää keskiviikkona 24.4. Rovaniemen Kauppatorilla Koiranpäivän Match Show’n, mukana kaikki muut luokat paitsi ei senior handler. Osallistumismaksu on 3 euroa. Ilmainen Lelukoirakisa pidetään alle 10-vuotiaille lapsille. Tapahtuma alkaa klo 18.00, ilmoittautumiset klo 17.00 alkaen. Nuorisojaosto jakaa tapahtumassa myös esitteitä mm. Koiranpäivästä, nuorisotoiminnasta ja kesällä olevasta leiristä. Lapin kennelpiiri.

Pohjois-Savon kennelpiiri järjestää Koiranpäivänä ohjelmaa Suonenjoella 24.4. Kaatron koululla, osoite Koulukatu 19. Tilaisuudessa on tarjolla rotuesittelyä, luento, koiravaljakkoajelutusta, tottelevaisuus- ja agilitynäytöksiä sekä Match Show. Lisäksi julkistetaan kennelpiirin Vuoden koira. Tarkempi ohjelma Pohjois-Savon kennelpiirin sivuilla.

Salpausselän Kennelpiiri järjestää Match Show'n Koiranpäivänä 24.4. yhdessä Lahden 4H-yhdistyksen kanssa Jokimaan raviradan parkkipaikalla. Ilmoittautuminen alkaa klo 17.00. Ilmoittautumismaksu on 7 euroa, saman omistajan toinen ja useampi koira 5 euroa. Match Show’n tuotto käytetään lemmikkieläinten hautausmaan kunnostukseen ja ylläpitoon. Salpausselän kennelpiiri.

Varsinais-Suomen kennelpiirissä Koiranpäivää vietetään jakamalla 30 ensimmäiselle asiakkaalle koirakakkapussirulla alueen eläintarvikeliikkeissä. Lista tempaukseen osallistuvista liikkeistä on Varsinais-Suomen kennelpiirin sivuilla.

Muita tapahtumia

Joensuun ympäristön Kaverikoirat ja Joensuun konservatorio järjestävät Koiranpäivän konserttitapahtuman lapsille. Tilaisuus alkaa 24.4. klo 18.00 Joensuun konservatorion salissa. Ohjelmassa on koiramaista musiikkia, ongintaa, tarjoilua ja Kaverikoiria. Vapaaehtoinen pääsymaksu menee Pohjois-Karjalan keskussairaalan lastenosaston hyväksi. Lisätietoja: Joensuun ympäristön Kaverikoirat.

Sipoon pääkirjastossa järjestetään 24.4. kaikenikäisille lukijoille yleisötilaisuus, jossa kirjailija Tuija Lehtinen kertoo kirjoistaan ja koiristaan sekä koirista kirjoissaan. Tilaisuus alkaa kello 18.30. Tapahtuma on osa 20.–27.4. järjestettäviä Hurttahulinoita. Hurttahulinoiden ohjelma (pdf).

Tutustu Koiranpäivän Facebook-sivuun osoitteessa www.facebook.com/koiranpaiva.

Lisätietoja:
viestinta(at)kennelliitto.fi

Voit olla kiinnostunut myös näistä