Oletko kiinnostunut vanhoista koirakirjoista? Suomen Kennelsäätiön Koiramuseon kirjastossa on kirja-aarteita yli sadan vuoden ajalta. Kirjatietokantaa pääsee nyt selaamaan verkossa.

Koiramuseon kirjasto on teoksineen Suomessa ainutlaatuinen. Kirjaston kokoelmassa on koira-teemaista tietokirjallisuutta, näyttelyjulkaisuja, rotukirjoja sekä alan lehtiä. Myös kaunokirjallisia teoksia on jonkin verran. Kaiken kaikkiaan kokoelmasta löytyy noin 5 000 teosta, vanhimmat 1800-luvun puolelta.

Kirjojen lisäksi kirjastosta löytyy myös lehtiä ja pienjulkaisuja. Esimerkiksi Koiramme-lehdestä löytyy kirjaston hyllyltä lähes jokainen vuosien saatossa julkaistu numero.

Kirjoja ei lainata ulos, mutta niitä voi vapaasti selata kirjaston tiloissa sen aukioloaikana. Vanhimmat ja hauraimmat kirjat eivät ole yleisön saatavilla, mutta ne pyritään vähän kerrassaan digitoimaan ja siirtämään tänne kirjaston sivuille selattaviksi.

Kirjaston laajaan valikoimaan pääset tutustumaan täällä: https://koiramuseo.welib.fi.

Kirjaston kokoelmiin pääsee tutustumaan Showlinkin tiloissa osoitteessa Lanttikatu 2, Espoo. Kirjasto on avoinna arkisin klo 9–16.30 (soita ovikelloa). Kirjaston poikkeavat aukioloajat löytyvät Showlinkin sivuilta: www.showlink.fi.

Lisätiedot:

Suomen Kennelsäätiö