Koiramuseo on saanut hienon lahjoituksen: lapsuuden muotokuvan edesmenneestä Kennelliiton kunniajäsenestä Gitta Ringwallista. Gitta on kuvattu taulussa perheen dobermannin kanssa. Maalauksen on tehnyt kuuluisa taidemaalari Aino Alli vuosien 1930-1934 välillä.

Suomen Koiramuseo kerää ja esittelee kotimaisiin koirarotuihin ja suomalaiseen koiraharrastukseen liittyviä kuvia ja aineistoa 1800-luvun lopulta lähtien. Tämä digitaalinen kokoelma on ainutlaatuinen koko maailman mittakaavassa.

Maalauksen lahjoitti Koiramuseolle Gittan sisarenpoika Kenneth Johansson, joka kertoi, että oli Gittan toive, että juuri kyseinen maalaus päätyisi Kennelliiton omistukseen.

Koiramuseo perustuu Suomen Kennelliiton yli 125 vuotta jatkuneeseen työhön suomalaisen koiraharrastuksen hyväksi.

Tutustu Koiramuseoon

Lisätietoja: