Koiramessujen ohjelmassa on muun muassa taidokkaita ja koskettavia esityksiä, vuoden sankarikoirien ja virkakoirien palkitsemiset, lelukoirakilpailu lapsille ja nuorten oman Koirataituri-kilpailun finaali. Messuilla pääsee myös tutustumaan upeisiin ihmisten apuna työskenteleviin hyötykoiriin ja shoppailemaan yli 100 koira-alan myyjän osastolla. Koiramessuilla näet ja koet kaikki koirista saman katon alla! Koiranystävien ykköstapahtuma Koirames

Palkintoja upeille koirille

Koiramessujen koskettavimmista hetkistä vastaavat upeat sankarikoirat, jotka saavat palkintonsa Koiramessuilla sunnuntaina. Kennelliitto palkitsee tänä vuonna 17 sankarikoiraa ihmishenkien pelastamisesta.

Ensimmäistä kertaa palkitaan myös ihmisten apuna työskentelevät virkakoirat. Palkintonsa saavat Vuoden Poliisikoira, Vuoden Sotakoira, Vuoden Tullikoira, Vuoden Vankilakoira ja Vuoden Rajakoira. Palkittavat koirat julkaistaan Koiramessuilla lauantaina.

Koiramessuilla on jokaiselle jotakin

Koiranhankintaa harkitsevat voivat nähdä messuilla satoja koirarotuja ja kysellä niistä rotujen ammattilaisilta rotutorilla ja näyttelykehien laidalla. Rotutorilla on tänä vuonna yli 40 rotuyhdistystä esittelemässä rotujaan ja toimintaansa. Monet yhdistykset pitävät myös rotuesittelyjä rotutorin yhteydessä olevalla Kennelliiton HauLife!-lavalla.

Koiran jo omistaville messut tarjoavat uusia ideoita omaan arkeen ja harrastamiseen koiran kanssa. Tule katsomaan, miten koira koulutetaan etsimään kantarelleja tai miten koiralle opetetaan uusia hauskoja temppuja. Messuilla esitellään myös uusi suomalainen liikuntamuoto Dogbic, jossa harjoitetaan fyysisiä ominaisuuksia yhdessä koiran kanssa.

Lapset pääsevät osallistumaan Koiramessuilla hauskaan lelukoirakilpailuun. Kilpailussa lapset esittelevät vuorotellen omat suloiset pehmolelunsa kilpailun tuomarille. Lauantaina tuomarina toimii Noora Hautakangas ja sunnuntaina Kiti Kokkonen.

Myös Nuori Koirataituri 2016 -kilpailu ratkeaa Koiramessuilla. Finaalin päätteeksi selviää, kuka nuorista suoriutuu koiransa kanssa parhaiten monipuolisista taituritehtävistä.

Televisiosta ja somesta tuttuja

Koiramessuilla on mukana televisiosta tuttuja koiria ohjaajineen. Talent Suomessa ihastuttanut Heini Seppä esiintyy sirkuskoiriensa kanssa molempina messupäivinä, samoin koiratanssilla Talent-tuomarit hurmannut Nadja Böckerman ja Flow-koira.

Nuorten ständillä pääsee sunnuntaina tapaamaan Santa Cruz -bändin basistin Mitja Toivosen koirineen. Städillä tapahtuu paljon muutakin mielenkiintoista, joten sen aikatauluun kannattaa ehdottomasti tutustua tarkemmin.

Tule hyödyntämään huikeat messutarjoukset

Koiramessuilla on yli 100 koira-alan yritystä saman katon alla. Hihnat, pedit, asusteet ja ruuat löytyvät kaikki Koiramessuilta huipputarjouksin. Myös ostokset pukinkonttiin kannattaa tehdä Koiramessuilla.

Median akkreditointi avattu

Median edustajilla ja rotujärjestölehtien toimittajilla on vapaa pääsy Koiramessuille. Tapahtumaan voi akkreditoitua nyt Koiramessujen nettisivuilla.

Katso Koiramessujen ohjelma-aikataulut

Lisätietoja: Kennelliiton viestintä, viestinta@kennelliitto.fi, 09 8873 0292