Kennelliiton hallitus nimesi kokouksessaan 26.5.2023 Kimmo Mustosen Vesa Lehtosen tilalle Helsingin yliopiston tutkimusyhteistyön ohjausryhmään. Ohjausryhmään kuuluvat Molli Nyman (puheenjohtaja), Kimmo Mustonen ja Liisa Lilja-Maula.

Suomen Kennelliitolla ja Helsingin yliopiston Eläinlääketieteellisellä tiedekunnalla on sopimus tutkimusyhteistyöstä, jonka tavoitteena on edistää koirien terveyttä ja hyvinvointia luotettavan ja käytännön jalostustyötä hyödyttävän tutkimustiedon avulla. Tutkimusyhteistyön ohjausryhmä myöntää tämän puitteissa rahoitusta, jota voivat hakea tutkijat ja tutkimusryhmät sekä esimerkiksi rotujärjestöt ja -yhdistykset yhdessä vastaavan tutkijan kanssa. Rahoituksesta vastaa Kennelliitto. Yhteistyön avulla voidaan myös löytää tutkijoita Kennelliiton ja rotuyhdistysten keräämien terveystietojen analysointiin ja hyödyntämiseen sekä roduissa ilmenneiden terveysongelmien kartoittamiseen.

Lue lisää tutkimusyhteistyöstä täältä.