Suomen Kennelliitto ry:n säännöt ovat muuttuneet 1.1.2020 ja niiden terminologiaa on päivitetty. Kennelnimisäännön, joka on Kennelliiton valtuuston hyväksymä 26.5.2019 (voimassa 1.1.2020 alkaen), kohtaa 2. Kennelnimen saantiehdot on päivitetty vastaamaan Kennelliiton sääntöjä.

Kennelliiton hallitus päätti kokouksessaan 15.9.2022, että Kennelnimisääntöön päivitetään nimike rotuyhdistys muotoon rotukerho, sekä rotua harrastava yhdistys muotoon rotuyhdistys, jolloin se vastaa Suomen Kennelliiton voimassa olevia sääntöjä.

Kaikki vastaavat muutokset sääntöihin ja ohjeisiin valtuutettiin tehtäväksi Kennelliiton toimistolla. Muutetut säännöt ja ohjeet tuodaan tiedoksi hallitukselle.

Downloadable file
Kennelnimisääntö
Kennelnimisäännössä määritellään kasvattajan kennelnimen saantiehdot, kennelnimen muoto, kennelnimen hakeminen, voimassaolo ja muutokset kennelnimissä. Sääntö on voimassa 1.1.2020 alkaen.
Updated 2.1.2023
Kennelnimisääntö
Updated
Kennelnamnsbestämmelser
I Kennelnamnsbestämmelserna definieras på vilka villkor en uppfödare kan beviljas kennelnamn, vilka krav som ställs på kennelnamnets form, hur man ansöker om kennelnamn, kennelnamnets giltighetstid och hur man gör ändringar till ett kennelnamn. Bestämmelserna gäller från 1.1.2020.
Updated

Tiedotetta päivitetty 2.1.2023: Lisätty suora linkki Kennelnimisääntöön.