Kennelliitto suunnittelee koirien terveydenhuolto-ohjelmaa. Ohjelman tavoitteena on varmistaa koirien olosuhteisiin ja jalostustyöhön liittyvä hyvinvointi sekä edistää koirien terveyskehitystä kasvattajia tukemalla. Koirien terveydenhuolto-ohjelma on kasvattajille ja jalostustyötä toteuttaville vapaaehtoinen, mutta siihen sitoutuville hyödyllinen. Ohjelma palvelee koiran kasvatus- ja jalostustyötä tekeviä kasvattajia ja koiranom

Loppuvuodesta 2016 Kennelliiton nettisivuilla avataan kysely, johon toivotaan erityisesti kasvattajien vastauksia, jotta ohjelma saadaan mahdollisimman toimivaksi ja hyödylliseksi. Ohjelmaa suunnitellaan vuoden 2017 aikana ja sen on tarkoitus käynnistyä vuonna 2018.

Ohjelmaa valmistelevassa työryhmässä on Kennelliiton edustajien ja eläinlääkärien lisäksi ammattilaisia eläinjalostuksen ja eläinten käyttäytymistieteen saralta. Suurin osa työryhmän jäsenistä on aktiivisia koirankasvattajia.

Asiasta tiedotetaan lisää myöhemmin.

Lisätietoja:

Suomen Kennelliitto ry