Kennelliitto on jälleen vahvasti mukana toista kertaa järjestettävässä ShowlinkPets-tapahtumassa Jyväskylän Paviljongissa 12.–13.3. Mukana tapahtumassa ovat Kennelliiton Hau Life!, Kaverikoirat ja Kennelliiton Nuoret. Sunnuntaina 13.3. tapahtumassa kilpaillaan Nuori Koirataituri 2016 -kilpailussa. Lisäksi Kennelliitto järjestää yhteistyössä Royal Caninin kanssa pentunäyttelyn molempina tapahtumapäivinä.

Hau Life! -osastolle voit tulla keskustelemaan, ihmettelemään ja kysymään esimerkiksi koiran hoitoon tai hankintaan liittyviä kysymyksiä. Paikalla on koira-alan asiantuntijoita, jotka vastaavat mielellään mieltä askarruttaviin asioihin. Hau Life! -osastolta löydät myös lavan, jolla järjestetään esityksiä ja tietoiskuja molempina päivinä.

Hau Life! -lavalla nähdään useita rotujärjestöjä kertomassa omista roduistaan. Nyt sinulla on hyvä tilaisuus kuulla ja kysellä roduista suoraan niiden harrastajilta. Esittelyssä on myös harvinaisempia rotuja, kuten englanninkääpiöterrieri ja faaraokoira. Lisäksi lavalla kuullaan tietoiskuja esimerkiksi koiran perushoidosta ja koiran ruokinnasta. Lavan tarkemmasta aikataulusta tiedotetaan lähempänä tapahtumaa.

Kuluva vuosi on Kennelliitossa nuorten teemavuosi ja Kennelliiton Nuorten osastolla voit tutustua Kennelliiton järjestämään monipuoliseen nuoriso-ohjelmaan. Tule kuulemaan esimerkiksi kesän päätapahtumasta Suurleiristä, joka kokoaa yhteen lähes sata koirista kiinnostunutta nuorta. Suurleirille ja muihin teemavuoden tapahtumiin ovat kaikki nuoret tervetulleita.

Löydät tapahtumasta myös Kennelliiton ystävälliset Kaverikoirat, jotka tekevät tärkeää työtä tuoden iloa ja elämyksiä ihmisille, joilla ei ole omaa koiraa. Tule rapsuttelemaan, tunnistat Kaverikoirat oranssista huivista.

Kennelliitto järjestää yhteistyössä Royal Caninin kanssa epävirallisen pentunäyttelyn Royal Canin Puppy Show 2016. Näyttelyssä arvostellaan 5- alle 7 kk ja 7- alle 9 kk vanhat pennut. Näyttely on avoin kaikille roduille ja sitä voi tulla seuraamaan molempina tapahtumapäivinä. Näyttelyn yhteydessä järjestetään myös lapsi ja koira -kilpailu, johon voi ilmoittautua paikan päällä.

ShowlinkPets-tapahtuman sivut
Royal Canin Puppy Show 2016 -sivut

Osallistu Nuori Koirataituri 2016 -kilpailuun – ilmoittautuminen päättyy 29.2.

ShowlinkPets-tapahtumassa järjestetään vuoden ensimmäinen Nuori Koirataituri 2016 -osakilpailu. Kilpailussa 12–17-vuotiaat nuoret suorittavat eri koiraharrastuslajeista tuttuja tehtäviä. Tehtävissä mitataan nuoren ja koiran yhteistyötä. Tule seuraamaan vauhdikasta putkirallia tai katsomaan, minkälaisia temppuja nuoret ovat koirilleen opettaneet.

Kennelliitto järjestää Nuori Koirataituri 2016 -kilpailun nuorten teemavuoden päätapahtumana. Osakilpailuja järjestetään viisi eri puolilla Suomea. Kilpailu huipentuu joulukuussa Koiramessuilla Helsingissä järjestettävään jännittävään finaaliin.

Ehdit vielä ilmoittautua mukaan Jyväskylän osakilpailuun, ilmoittautuminen päättyy 29.2.

Löydät lisätietoja kilpailusta, ilmoittautumisohjeet ja kilpailussa suoritettavat tehtävät täältä

Tule kannustamaan nuoria koirataitureita Jyväskylän Paviljonkiin sunnuntaina 13.3.

Kennelliiton teemavuoteen liittyvät yhteydenotot
Päivi Samuelsson, teemavuoden projektivastaava