Suomen Kennelliitto on julkaissut jäsenilleen Omakoira-mobiilisovelluksen. Sovelluksesta löytyvät omien koirien rekisteri- ja tunnistetiedot ja sinne voi ladata koiran kuvan ja lempinimen. Sovelluksen kautta voi tilata lähetteen koiran terveystutkimukseen ja maksaa avoinna olevia maksuja. Sovellus toimii myös Kennelliiton jäsenkorttina ja sen kautta näkee kerralla tuomari- ja toimitsijapätevyytensä.

– Kehitämme Omakoira-palvelua koko ajan. Jatkossa sovellukseen tulee näkyviin omien koirien rokotustiedot, kun käyttäjä antaa luvan tietojen siirtämiseen eläinlääkäriasemalta. Omistaja voi tarkistaa koiransa rokotusten voimassaolon ja saa mobiililaitteelleen viestin, kun rokotukset ovat vanhenemassa, kertoo sovelluksesta vastaavan Kennelliiton tytäryhtiö Prettybit Projects Oy:n toimitusjohtaja Juha Tenhunen.

Sovelluksen kautta voidaan jatkossa lähettää ilmoituksia ja tiedotteita koiranomistajille ja kasvattajille. Uusi koiranomistaja voi tehdä koiransa omistajailmoituksen. Käyttäjä voi myös jatkossa tehdä sovelluksen kautta hyväksynnät, jotka nyt vaativat erikseen Omakoiran nettiversioon kirjautumista.

– Parhaillaan meillä on työnalla uusi ominaisuus, joka helpottaa kadonneen koiran löytämistä. Omakoira-mobiilisovelluksen on tarkoitus tuoda käyttäjilleen tietoa lähialueella kadonneista koirista ja edistää näin kadonneen koiran palautumista nopeammin omistajalleen, kun koira löydetään, kertoo Kennelliiton toiminnanjohtaja Markku Mähönen.

Omakoira-mobiilisovelluksen voi ladata käyttöön App Store’sta tai Google Play’sta. Sovellukseen kirjaudutaan sisään Kennelliiton jäsennumerolla ja salasanalla. Lisää tietoa sovelluksesta saa Kennelliiton verkkosivuilta osoitteesta www.omakoira.fi.

Koiranpäivänä 24.4. sovelluksen käyttäjät voivat kysellä lisää sovelluksen toiminnoista ja käytöstä kello 10-15 Kennelliiton Facebook-sivuilla osoitteessa www.facebook.com/kennelliitto. Palautetta tai kysymyksiä Omakoira-mobiilisovelluksesta voi lähettää myös osoitteeseen:  omakoira@kennelliitto.fi.

Omakoira-mobiilisovelluksen tunnuksen mallina on Suomen kansalliskoira, suomenpystykorva. Tunnuksen ja sovelluksen visuaalisen ilmeen on suunnitellut Creative Director Timo Lemmetti mainos- ja viestintätoimisto BBO:sta.

Lisätiedot:

Prettybit Projects Oy