Kennelliitto järjestää nuorison teemavuoden kohokohtana ensimmäistä kertaa Nuori Koirataituri -kilpailun, jossa nuoret pääsevät esittelemään koiraosaamistaan ja -tietämystään. Kilpailu on tarkoitettu 12–17-vuotiaille nuorille. Osakilpailuja järjestetään viisi eri puolilla Suomea. Jännittävä finaali ratkaistaan joulukuussa Koiramessuilla Helsingissä, jossa ratkaistaan kuka on Nuori Koirata

Kilpailussa testataan nuoren ja koiran yhteistyötä ja osaamista eri koiraharrastuslajeissa sekä nuoren koiratietämystä.

Osakilpailut

13.3. Jyväskylä, Showlink Pets -messut
16.4. Helsinki, Eläinystäväni-messut
18.6. Kokkola, Keskipohjanmaan kennelpiirin 70-vuotisjuhlatapahtuma
30.7. Pori, KV-näyttely
7.8. Kuopio, KV-näyttely

Kilpailussa on kaksi ikäsarjaa.

Ikäryhmä 1: 12–14-vuotiaat (2002–2004 syntyneet)
Ikäryhmä 2: 15–17-vuotiaat (1998–2001 syntyneet)

Jokaisesta osakilpailuista molemmista ikäsarjoista kaksi parasta pääsee näyttämään taitonsa finaalissa. Finaalissa ikäsarjat yhdistetään ja vain yhdestä voi tulla Nuori Koirataituri 2016.

Jokaisessa osakilpailuissa on samat tehtävät, jotka ovat nähtävissä Kennelliiton sivuilla. Joulukuussa Koiramessuilla käytävän finaalin tehtävät julkaistaan viimeisen osakilpailun jälkeen.

Lue lisää kilpailusta, tehtävistä ja ilmoittautumisesta täältä.

Katso, mitä muuta nuorison teemavuonna tapahtuu täältä.

Lisätietoja:
mediakyselyt