Oletko kiinnostunut luottamustoimesta, jossa voit olla koirien ja kasvattajien apuna? Hae tärkeään luottamustehtävään Kennelliiton kennelneuvojaksi.

Uusia kennelneuvojia tarvitaan koko Suomeen

Kennelneuvoja on Kennelliiton kouluttama ja valtuuttama henkilö, joka tekee vapaaehtoistyötä ja jakaa koiranpitoon liittyvää ohjeistusta omalla alueellaan. Kennelneuvoja tekee ennakkoon sovittuja neuvontakäyntejä, neuvoo, sekä pitää koulutustilaisuuksia. Hän toimii Kennelliiton alaisuudessa yhteistyössä kasvattajien, koiranomistajien, kennelpiirien, aluekouluttajien ja eläinsuojeluviranomaisten kanssa. Kennelneuvojan toimenkuvaan voi tutustua tarkemmin täällä.

Kennelneuvojan pätevyysehtoihin voi tutustua kennelneuvojaohjeessa.

Downloadable file
Kennelliiton kennelneuvojaohje
Kennelliiton hallituksen vahvistama kennelneuvojaohje. Ohje voimassa alkaen 1.7.2023.
Updated 10.7.2023
Kennelneuvojaohje
Updated
Kennelklubbens direktiv om kennelkonsulter
I dessa direktiv redogörs för syftet med kennelkonsultverksamhet, kennelkonsultens ställning samt valet, utbildningen och auktoriseringen av kennelkonsulter. Direktiven gäller från 1.1.2017.
Updated

Henkilöt valitaan koulutukseen henkilökohtaisen haastattelun, pätevyyden, hakemuksen sekä suositusten perusteella. Hakemuksesta tulee ilmetä hakijan kokemus koiraharrastuksessa sekä mahdollinen aktiivisuus yhdistystoiminnassa. Lisäksi hakija tarvitsee oman kennelpiirinsä hallituksen esityksen (allekirjoitettu pöytäkirjanote), jotta hänen hakemuksensa voidaan ottaa käsittelyyn.

Koulutusviikonloppu järjestetään 22.–23.4.2023 Vantaalla ja koulutukseen osallistuminen on edellytys mahdolliselle kennelneuvojaksi nimeämiselle. Kennelliitto vastaa hakijoiden koulutuksesta sekä siihen liittyvistä kokous- ja majoituskuluista. Matkakuluista vastaa hakija.

Vapaamuotoiset allekirjoitetut hakemukset liitteineen 15.3.2023 mennessä osoitteeseen kennelneuvojat@kennelliitto.fi

Kennelneuvojatoiminnan koordinaattori

Katariina Suomi