Kennelliitto antoi 20.8.2020 lisäohjeita kokeiden turvalliseen järjestämiseen. Ohjeet on laadittu erityisesti syksyn metsästyskoirakokeita varten.

Kokeissa noudatetaan Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL:n ja aluehallintovirastojen määräyksiä. Kennelliitto seuraa koronapandemiatilannetta ja päivittää ohjeitaan tarpeen mukaan, kun uusia viranomaismääräyksiä tulee.

Ulkomaalaisen ja suomalaisen ulkomailta saapuvan henkilön on Kennelliiton alaisissa kokeissa noudatettava viranomaisten antamia karanteenisuosituksia ja -määräyksiä ennen kokeisiin osallistumista.

Mikäli kokeessa ei noudateta annettuja ohjeita, on ylituomarilla oikeus keskeyttää koe, kilpailu, testi tai koesuoritus sekä poistaa tilaisuudesta henkilö, joka ei noudata ohjeita.

Downloadable file
Kokeiden turvalliseen järjestämiseen liittyviä ohjeita
Nämä ohjeet on annettu 20.8.2020. Ohjeet liittyvät koronaviruspandemian torjuntaan, ja ne on laadittu erityisesti syksyn metsästyskoirakokeita varten. Ulkomaalaisen ja suomalaisen ulkomailta saapuvan henkilön on noudatettava Kennelliiton alaisissa kokeissa viranomaisten antamia karanteenisuosituksia ja -määräyksiä ennen kokeisiin osallistumista.
Updated 21.8.2020
Kokeiden turvalliseen järjestämiseen liittyviä ohjeita