Kennelliiton vuoden 2023 piti järjestäytymiskokouksen 8. joulukuuta. Kokouksessa valittiin edustajat Kennelliiton hallituksen alaisiin toimikuntiin ja työryhmiin sekä muihin toimielimiin ja yhteistyöelimiin.

Kennelliiton hallituksen puheenjohtaja kaudella 2023–2024 on Esa Kukkonen. Varapuheenjohtajaksi vuodelle 2023 valittiin Kimmo Mustonen.

Tähän tiedotteeseen on koottu tiedot toimikuntien ja merkittävimpien työryhmien vetäjistä ja jäsenistä, joita voidaan vielä nimetä lisää hallituksen kokouksissa ensi vuoden alussa.

Hallituksen alaiset toimikunnat

Jalostustieteellisen toimikunnan puheenjohtajana jatkaa Kirsi Sainio. Jäseniä ovat Tuire Kaimio, Nina Mahlanen, Piia Pekkola, Maija Päivärinta ja Piritta Pärssinen.

Kasvattajatoimikunnan puheenjohtaja on Vesa Lehtonen. Jäseniä ovat Pauliina Lehtola, Anne Salonen, Tiina Taulos, Theresia Vikström ja Anne Woivalin. Toimikuntaa voidaan vielä täydentää.

Koe- ja kilpailutoimikunnan puheenjohtaja on Jukka Immonen. Jäseniä ovat Ari-Pekka Fontell, Tiina Flytström, Mika Laaksonen, Kari Leppänen, Mika Tiihonen ja Jouni Vestu. Toimikuntaa voidaan vielä täydentää.

Nuorisotoimikunnan puheenjohtaja on Sanna Törnroos. Jäseniä ovat Hilde Fredriksson, Carina Kitti, Laura Lintenhofer, Riikka Niemikallio, Wilma Soudunsaari ja Suvituuli Skyttä. Toimikuntaa voidaan vielä täydentää.

Näyttely- ja ulkomuototuomaritoimikunnan puheenjohtaja on Kimmo Mustonen ja jäsenenä Jussi Liimatainen. Toimikuntaa tullaan täydentämään.

Tulevaisuustoimikunnan puheenjohtajana jatkaa Risto Ylitalo. Toimikunnan jäseniä ovat Katja Hashani, Petri Huuhko, Marja Kokkola, Jaakko Lehessaari, Kaj Lindstedt, Molli Nyman ja Ida Saarilahti.

Voittaja-näyttelyiden toimikunnan puheenjohtaja on Kimmo Mustonen. Jäseniä ovat Laura Lehdistö, Jussi Liimatainen, Sampo Miettinen, Markku Mähönen, Kirsi Salmijärvi, Unka Sarsila-Etelämäki, Liisa Suoninen, Johanna Tuomi ja Jarmo Vuorinen. Toimikuntaa voidaan vielä täydentää.

Hallituksen järjestäytymiskokous 2023
Kuvassa vasemmalta oikealle järjestäytymiskokouksessa paikan päällä Kennelliiton toimistolla olleet vasemmalta oikealle Vesa Lehtonen, Jussi Liimatainen, Kennelliiton valtuuston puheenjohtaja Eeva Anttinen takanaan hallituksen varapuheenjohtaja Kimmo Mustonen, Molli Nyman, hallituksen puheenjohtaja Esa Kukkonen, Jukka Immonen ja valtuuston varapuheenjohtaja Jari Parkkisenniemi. Kuvassa eivät ole mukana Kari Leppänen, Kirsi Sainio, Sanna Törnroos ja Risto Ylitalo.

Hallituksen alaiset työryhmät

Kansallisen geenivaraohjelman työryhmän puheenjohtaja on Kirsi Sainio. Jäseniä ovat Juha Kantanen, Heli Lindeberg ja Leena Lindh.

Kaverikoira- ja lukukoiratyöryhmän puheenjohtaja on Sanna Törnroos. Jäseniä ovat Auli Aho, Auli Kiminki, Kirsi Ruotsalainen ja Seija Rytkönen. Työryhmän kokoonpanoa voidaan vielä täydentää.

Koiranet-työryhmän puheenjohtajana jatkaa Esa Kukkonen. Jäseniä ovat Markku Mähönen ja Juha Tenhunen. Työryhmää voidaan vielä täydentää.

Metsästyskoiratyöryhmän  puheenjohtajana jatkaa Kari Leppänen. Jäseniä ovat Jukka Immonen, Olli Silvennoinen, Heikki Jääskeläinen, Timo Nurmiluoto, Toivo Kangas, Mika Laaksonen, Jouni Leppänen, Antti Raappana ja Marko Stålnacke. Työryhmää voidaan vielä täydentää.

Teemavuoden 2023 ohjausryhmän puheenjohtaja on Jussi Liimatainen. Jäseniä ovat Molli Nyman ja Sanna Törnroos. Tulevan vuoden teema on Koira kansalaisena.

Teemavuoden 2024 ohjausryhmän puheenjohtaja on Kirsi Sainio. Vuoden 2024 teema liittyy koirien terveysteen ja hyvinvointiin. Työryhmän jäsenet nimetään myöhemmin.

Suomen Kennelliitto ry:n säännöt -työryhmän puheenjohtaja on Esa Kukkonen. Jäseniä ovat Eeva Anttinen, Raisa Kiesi, Markku Mähönen ja Jari Parkkisenniemi.

Ulkomuototuomarikoulutuksen yleisiä tavoitteita valmistelevan työryhmän puheenjohtaja on Kimmo Mustonen. Työryhmän jäsenet nimetään myöhemmin.

Antidopingtyöryhmään valittiin Iiris Harju ja Jouni Kautto. Työryhmän puheenjohtaja nimetään myöhemmin.

Harri Lehkonen ja Risto Ojanperä
Vuoden 2022 hallituksen viimeisen kokouksen päätteeksi ennen uuden hallituksen järjestäytymiskokousta kiitettiin hallituskautensa päättäviä puheenjohtaja Harri Lehkosta sekä Risto Ojanperää ja Mika Laaksosta, joka ei ollut mukana lähikokouksessa. Harri Lehkonen on luotsannut Kennelliittoa vuodesta 2017 ja ollut sitä ennen pitkään mukana hallitustyössä sekä erilaisissa luottamustehtävissä.
Kari Järvinen 2022 joulukuu
Viimeistä kertaa Kennelliiton hallituksen kokoukseen osallistui tämän vuoden lopussa työnsä päättävän valtuuston varapuheenjohtaja Kari Järvinen, jolla on pitkä kokemus sekä hallitus- että valtuustotyöstä ja erilaisista Kennelliiton luottamustoimista.