Uudet kennelneuvojat

Suomen Kennelliiton hallitus nimesi kokouksessaan 15.6.2023 viisi uutta kennelneuvojaa.

Minna Huppunen nimettiin Varsinais-Suomen kennelpiirin kennelneuvojaksi yhden vuoden koeajalle.

Meiju Kangaskorte nimettiin Keski-Suomen kennelpiirin kennelneuvojaksi yhden vuoden koeajalle.

Tina Korpela nimettiin Vaasan kennelpiirin kennelneuvojaksi yhden vuoden koeajalle.

Timo Kokko nimettiin Keski-Suomen kennelpiirin kennelneuvojaksi yhden vuoden koeajalle.

Riikka Mäkelä nimettiin Keski-Pohjanmaan kennelpiirin kennelneuvojaksi yhden vuoden koeajalle.

Kennelneuvoja on Kennelliiton kouluttama ja valtuuttama henkilö, joka tekee vapaaehtoistyötä ja jakaa koiranpitoon liittyvää ohjeistusta omalla alueellaan. Kennelneuvoja tekee ennakkoon sovittuja neuvontakäyntejä, neuvoo, sekä pitää koulutustilaisuuksia. Hän toimii Kennelliiton alaisuudessa yhteistyössä kasvattajien, koiranomistajien, kennelpiirien, aluekouluttajien ja eläinsuojeluviranomaisten kanssa. Kennelneuvojan toimenkuvaan voi tutustua tarkemmin täällä.

Uusi kaverikoiravastaava

Suomen Kennelliiton hallitus nimesi kokouksessaan 15.6.2023 Anne Pehkosen Kainuun kennelpiirin kaverikoiravastaavaksi koeajalle 22.5.2024 asti.

Kaverikoiravastaavat ovat vastuussa mm. kennelpiiriensä alueella järjestettävistä kaverikoirakursseista.

Lue lisää kaverikoiratoiminnasta täältä.

Uudet ylituomariemeritukset

Suomen Kennelliiton hallitus myönsi kokouksessaan 15.6.2023 ylituomariemeritus-arvonimen Pertti Tammiselle.

Ylituomariemerituksen arvonimeä Tammiselle esittivät Salpausselän kennelpiirin karhukoirajaosto ja Salpausselän kennelpiiri.

Uusi rotuyhdistys

Suomen Kennelliiton hallitus hyväksyi kokouksessaan 15.6.2023 Suomen Amerikankarvatonterrierit ja Rottaterrierit ry:n anomuksen rotuyhdistykseksi.

Yhdistys toimii amerikankarvaton- ja amerikanrottaterriereiden rotuyhdistyksenä.

Uudet jäsenyhdistykset

Suomen Kennelliiton hallitus hyväksyi kokouksessaan 15.6.2023 Suomen Kennelliiton jäseniksi seuraavat jäsenyyttä anoneet yhdistykset:

Kauttuan Metsästäjät ry, Eura, Satakunnan kennelpiiri

Ylimaan Erämiehet ry, Ranua, Lapin kennelpiiri

Piimäjärven Erä ry, Kitee, Pohjois-Karjalan kennelpiiri

Luonnetesti- ja MH-luonnekuvaustyöryhmän kokoonpanon täydentäminen

Suomen Kennelliiton hallitus nimesi kokouksessaan 15.6.2023 Kennelliiton Luonnetesti- ja MH-luonnekuvaustyöryhmään Tapio Eerolan ja Anu Hatunpään. Työryhmän kokoonkutsujana toimii Kirsi Sainio.