Kennelliitto julkaisi uuden tunnuksensa ja visuaalisen ilmeensä Koiramessuilla. Pekka Lehtisen suunnittelema Kennelliiton koiranpäälogo jäi historiaan ja tilalle tuli perinteitä kunnioittava, mutta modernisti tyylitelty pyöreä tunnus. Myös muut Kennelliiton tunnukset on uudistettu. Uuden ilmeen yhteydessä julkaistiin lisäksi Kennelliitto PRO -tuotemallisto ja brändivideo.

Kennelliiton uudessa tunnuksessa näkyy edelleen kansalliskoiramme suomenpystykorva. Pyöreän tunnuksen keskellä oleva koira katsoo eteenpäin vakaasti ja avoimesti. Kaksikielisen tekstin lisäksi tunnuksessa näkyy Kennelliiton perustamisvuosi 1889.

– Uusi tunnus kuvaa hyvin Kennelliittoa. Siinä näkyy pitkä historiamme, mutta se viestittää myös modernista otteestamme, toiminnanjohtaja Markku Mähönen kuvailee.

Tunnuksessa ja visuaalisessa ilmeessä haluttiin säilyttää sinisen sävyt. Ne kuvastavat suomalaisuutta ja luotettavuutta, mutta ovat myös maanläheisiä.

Kennelliiton uuden visuaalisen ilmeen on suunnitellut helsinkiläisen mainostoimisto BBO:n luova johtaja Timo Lemmetti. Hän vastasi muun muassa myös Maailman Voittaja -näyttelyn kansainvälisestikin arvostetusta ja pidetystä ilmeestä.

– Tehtävä oli suunnittelijan näkökulmasta erityisen mielenkiintoinen, sillä se sisälsi paljon liikkuvia osia ja huomioon otettavia yksityiskohtia. On ollut ilo olla mukana tässä ainutlaatuisessa projektissa, Lemmetti sanoo.

Kennelliiton tunnuksen lisäksi myös muita liiton toimintaan liittyviä tunnuksia uudistettiin. Kennelliiton Nuorten tunnus sai uuden vihreän sävyn ja koiraksi pehmoisen pystykorvan. Tapahtumissa kiertävän Kennelliiton HauLife!-osaston tunnus sai uuden vauhdikkaamman koiran, mutta violetti väri säilyi. Myös Kaverikoirien tunnusta päivitettiin ja lukukoiratoiminnalle tehtiin kokonaan oma tunnuksensa. Uudet tunnukset saivat myös Suomen Koiramuseo sekä tytäryhtiöistä Kustannus Oy Koiramme ja ohjelmistoyritys Prettybit Projects Oy. Näyttelypalveluja tarjoavan Showlink Oy:n logo uudistettiin jo aikaisemmin.

– Nyt kaikkien ydintoimintojemme tunnukset kuuluvat samaan perheeseen. Niissä näkyy yhteneväisyyksiä, mutta ne ovat kuitenkin yksilölliset, Mähönen sanoo.

Tunnus esillä uusissa tuotteissa

Visuaalisen ilmeen lisäksi julkaistiin uusi Kennelliitto PRO -tuotemallisto. Mallistoon kuuluu vaatteita ja asusteita sekä näyttelykansioita ja muita tarvikkeita. Tuotteet ovat väriltään tummansinisiä ja niissä näkyy Kennelliiton uusi tunnus.

Tuotteet ovat myynnissä ShowlinkShopissa.

Brändivideosta välittyy Kennelliitto-tunnelma

Kennelliitto esitti Koiramessuilla ensimmäistä kertaa uuden brändivideonsa. Videolla nähdään kaksi koiranomistajaa: mies suomenpystykorvansa kanssa sekä nuorempi nainen ja kultainennoutaja.

Video kuvaa Kennelliiton sloganin mukaisesti ”Hyvää elämää koiran kanssa” kahdesta erilaisesta näkökulmasta ja elämäntilanteesta katsottuna. Koiranomistajat kohtaavat alussa, mutta lähtevät tahoilleen viettämään erilaista hyvää elämää koiran kanssa.

– Koiran kanssa voi viettää hyvää elämää monella eri tavalla. Koiralle tärkeintä on ihmisen kanssa yhdessä toimiminen ja sitä halusimme korostaa koiran näkökulmasta kuvatulla videolla, Mähönen kertoo.

Videolla nähdään myös Kennelliiton uuden PRO-vaatemalliston tyylikkäitä vaatteita. Niitä voi ostaa Showlinkin verkkokaupasta.

Katso video tästä

Lisätietoja: