Piritta Kupari on HR-alan asiantuntija, jolla on laaja työkokemus alasta. Piritta on työskennellyt Helsingin Seudun Ympäristöpalvelut (HSY) kuntayhtymässä, jossa hän on toiminut HR-asiantuntijana ja työsuojelupäällikkönä.

Piritalla on taustaa koiraharrastamisesta rotujärjestössä. Hän asuu perheensä kanssa Espoossa ja perheeseen kuuluu miehen lisäksi 4-vuotias tytär. Piritta aloittaa työn 3. heinäkuuta Ritva Herralan perehdytyksessä. Kennelliiton henkilöstöpäällikön toimenkuvaan kuuluu myös vastata rekisteröinnistä.

Ritva on ollut Kennelliitossa töissä 27 vuotta. Piritan aloittaessa henkilöstöpäällikkönä Ritva siirtyy perehdytyksen jälkeen työtehtävistään viettämään eläkepäiviä. Ritva kertoo, että vaikka eläkepäivät tulevat alkamaan remontin merkeissä, suunnitelmissa on myös kirjoittaa Suomen Agility -historiakirjaa alkaen vuodesta 1986, jolloin Peter Lewis kävi esittelemässä lajia Suomessa. Agilityn tärkeänä kehittäjänä Lewis piti tuomarikoulutuksen Suomessa seuraavana vuonna, ja koulutuksen käytyään Herrala pätevöityi Suomen ensimmäiseksi agilitytuomariksi vuonna 1988 ja on siitä asti tuomaroinut kilpailluissa ympäri Suomea viikonloppuisin.

– Vuonna 2000 sain kunnian toimia Helsingissä järjestettävissä Maailmanmestaruuskilpailuissa tuomarina ja tuona vuonna sain arvostelukutsun seitsemään eri maahan joista kauimmaisin oli Japanissa Hokkaidon saarella, Ritva muistelee.

Suomen Kennelliitto ry.
Markku Mähönen, toiminnanjohtaja