Suurin osa Kennelliitto-konsernin palveluista toimii Toimihenkilöliitto ERTOn 30.11.2020 saakka ilmoitetun lakon aikana normaalisti, mutta lakko voi aiheuttaa viivästyksiä joissain toimiston palveluissa.

Lakko ei koske Kennelliiton tytäryhtiöitä Showlink Oy:tä, Prettybit Projects Oy:tä ja Kustannus Oy Koirammea. Showlink Oy hoitaa rekisteröinti-, näyttely-, koe- ja kilpailutulostallennuksia sekä terveystulostallennuksia. Kustannus Oy Koiramme julkaisee Koiramme-lehteä.

Kennelliiton puhelinneuvonta toimii lakon aikana normaalisti. Kaikki Kennelliiton palvelunumerot ja muut yhteystiedot löytyvät täältä. Joihinkin toimiston numeroihin ja sähköposteihin vastaamisessa voi olla lakon aikana viivettä.

Suurinta osaa asioinnista voi hoitaa verkossa ja Omakoiran palveluita hyödyntäen. Verkko- tai mobiilipalvelussa voi muun muassa tehdä koiran omistajailmoituksen, päivittää omia jäsentietojaan tai tilata lähetteen koiran terveystutkimukseen. Kasvattaja voi rekisteröidä pentueensa Omakoira-palvelun kautta.

Röntgenlausuntopalvelut toimivat normaalisti. Syyskuussa IT-ohjelmapäivityksen vuoksi syntyneet ruuhkat on purettu.

Kennelliiton toimisto on auki normaalisti kello 9-15. Toimistolla ei ole asiakaspalvelua.

Showlinkin Leppävirran toimisto on avoinna ma-pe kello 9–17. Rekisteritodistuksia voi tuoda Showlinkin Espoon toimistolle ja noutaa sieltä syksyn aikana vain keskiviikkoisin 9–17. Myös Espoon toimiston yhteydessä sijaitseva Showlinkin myymälä on avoinna vain keskiviikkoisin. ShowlinkShop-verkkokauppa toimii normaalisti.

Pahoittelemme lakon mahdollisesti aiheuttamia haittoja.