Kennelliiton 150 000 jäsenestä jo yli kaksi kolmasosaa käyttää sähköistä Omakoira-jäsenpalvelua. Omakoiran 110 000 käyttäjästä suurin osa on Kennelliiton henkilöjäseniä, mutta palvelua käyttävät muun muassa myös eläinlääkärit ja löytöeläinsuojat. Omakoira lisää ja helpottaa käyttäjien asiointimahdollisuuksia.

Omakoira-jäsenpalvelu avattiin helmikuussa 2009. Omakoiran kautta käyttäjät voivat esimerkiksi tilata Kennelliiton palveluita ja muokata omia jäsentietoja. Omakoirassa onnistuu myös jäsenmaksun maksaminen, valionarvojen anominen ja omistajailmoituksen tekeminen.

Eläinlääkärit ja tunnistusmerkitsijät voivat tallentaa Omakoirassa pentujen tunnistusmerkinnät. Eläinlääkärit ja Kennelliitto käsittelevät myös virallisia terveystutkimuksia varten otetut digiröntgenkuvat ja niiden lähetteet Omakoiran kautta.

Omakoirassa voi myös rekisteröidä pentueen, ja kasvattajat saavatkin alennusta Omakoiran kautta tehdystä pentuerekisteröinnistä.

Omakoira-palveluun kirjaudutaan ensimmäisen kerran pankkitunnuksilla ja jäsennumerolla, joka löytyy Koiramme-lehden takakannesta tai jäsenmaksulaskusta. Omakoira-palvelun käytöstä on julkaistu laajat ohjeet Kennelliiton nettisivuilla.

Kennelliiton muita sähköisiä palveluja ovat jalostustietojärjestelmä, pentulista ja tapahtumakalenteri. Palvelut eivät vaadi kirjautumista, vaan ovat kaikkien käytettävissä. Ne löytyvät kätevästi nettisivujen oikeasta yläreunasta, ”Koiranet-verkkopalvelut”-pudotusvalikon alta.

Kaikkia Kennelliiton sähköisiä palveluita kehitetään jatkuvasti, ja ne ovatkin edistyneimpiä maailman kennelliittojen joukossa.

Kaikki sähköiset Koiranet-verkkopalvelut