Kennelliitto ylläpitää verkkosivuillaan eri lääkkeiden ja lääkeaineiden minimivaroaikalistaa. Listan käyttötarkoitus on auttaa asiakkaita ja eläinlääkäreitä sekä klinikoita tarkistamaan eri lääkeaineiden minimivaroajat.

Kennelliiton Antidopingtyöryhmä esitti Kennelliiton hallitukselle päivityksiä lääkelistaan. Kennelliiton hallitus hyväksyi esityksen kokouksessaan 8.10.2020. Päivitettyyn lääkelistaan pyrittiin yhtenäistämään minimivaroajat muiden Pohjoismaiden kennelliittojen kanssa sekä selkeyttämään sisältöä. Lääkeainelistalle on kirjattu vain koirille hyväksyttyjä lääkeaineita. Lääkelistan päivityksen yhteydessä siitä rajattiin pois eläinten lisäravinteet ja niihin verrattavissa olevat tuotteet.

Lääkelistan nimi muutettiin, uusi nimi on Kennelliiton ohje lääkeaineista ja niiden varoajoista. Ohje tulee voimaan 1.11.2020.

Voimassa oleva lista sekä päivitetty ohje löytyvät täältä.

19.10. kello 12:22 tiedotteeseen lisätty linkki ohjeeseen.