Viime vuonna suuren suosion saavuttanut nuorten oma koiratapahtuma Go Hau! järjestetään taas huhtikuun alussa. Kennelliiton nuoret pistävät parastaan Ideaparkin keskusaukiolla ja kutsuvat kaikki koirista kiinnostuneet nuoret mukaan ilonpitoon. Jännitystäkään ei tule puuttumaan ja siitä pitää huolen yksi vuoden jännittävimmistä junior handler -kilpailuista.

Go Hau! on koiranuorten oma koiratapahtuma, joka tarjoaa paljon kivaa ja maksutonta koiramaista toimintaa kaikille koirista kiinnostuneille nuorille. Tapahtuma järjestettiin Lempäälässä ensimmäisen kerran viime keväänä ja se sai niin paljon kiitosta, että tapahtuma palaa Ideaparkkiin tänäkin vuonna.

Tapahtumaa varten on saatu käyttöön Ideaparkin paraatipaikka eli keskusaukio. Tapahtumassa lapset ja nuoret pääsevät puuhaamaan mielekästä tekemistä erilaisilla aktiviteettipisteillä. Osaan pisteistä voi osallistua myös oman koiran kanssa. Koiran nenää ja tottelevaisuutta pääsee testaamaan supersuositulla Houkutusten Highwaylla ja Herkku-Formula-radalla etsitään herkkuradan nopeimmin suorittavaa koiraa. Koiran kanssa voi myös osallistua alle 10-vuotiaiden Lapsi ja koira -kilpailuun. Kilpailuun ilmoittaudutaan paikan päällä. Alle 10-vuotiaille järjestetään tapahtumassa myös lelukoirakilpailu. Myös lelukoirakilpailuun ilmoittaudutaan paikan päällä.

Tapahtuman yhteydessä järjestetään myös yksi vuoden odotetuimmista junior handler kilpailuista, kun keskusaukiolla päästään kisaamaan Pohjoismaiden mestaruus -karsintakilpailu. Kilpailussa valitaan Suomen edustusjoukkue joulukuussa Ruotsissa pidettävään junior handlereiden Pohjoismaiden mestaruuskilpailun finaaliin.

Tämäkin junior handler -kilpailu on avoin kaikille lajin harrastajille aikaisempaan kokemukseen katsomatta. Kilpailu käydään normaalista poiketen ikäluokattomana, muuten sen kulku vastaa tavallista junior handler -kilpailua. Kilpailussa sijoitetaan viisi kilpailijaa, joista neljä ensimmäistä ovat joukkueen varsinaisia jäseniä ja viides joukkueen varajäsen.

Karsintakilpailun arvostelee Anna Pyykkö.

Anna on ulkomuototuomari, borderterrieriharrastaja ja -kasvattaja, trimmaaja ja itsekin entinen aktiivinen koiranuori sekä junior handler. Hänen koiraharrastustaan on leimannut aktiivisuus ja monipuolisuus. Kasvattamisen ja koirien esittämisen lisäksi hän on ollut mukana myös järjestäjän roolissa näyttelytoimikunnissa sekä kehätoimitsijana. Junior handler -lajin on erityisen lähellä sydäntä ja Anna onkin ollut mukana sen kehittämisessä mm. Suomen Kennelliiton nuorisotoimikunnassa, sekä lajin kansainvälisissä työryhmissä. Arvostellessani junior handlereita hän arvostaa erityisesti hyvää ja luontevaa koirankäsittelytaitoa.

Go Hau! -tapahtuma aktiviteetteineen on maksuton, mutta tapahtuman junior handler -kilpailuun tulee ilmoittautua etukäteen ja ilmoittautumismaksu kilpailuun on 10 €.

Ilmoittautuminen junior handler kilpailuun tapahtuu Kennelliiton Kongressi -järjestelmän kautta ja linkki ilmoittautumiseen löytyy nuorten tapahtumakalenterista.

Ilmoittautuminen on nyt auki ja ilmoittautumisaikaa on aina maanantaihin 25.3. saakka.

Lisätietoja tapahtumasta ja ilmoittautumisesta: Laura Lehdistö, laura.lehdisto@kennelliitto.fi

Tervetuloa mukaan yhteen vuoden hauskimmista koiratapahtumista!