Opas on suunnattu nuorten koiraleirin järjestämisestä kiinnostuneille. Kennelliiton Nuoret on aiemmin julkaissut oppaan metsästyskoirapäivän järjestämisestä kiinnostuneille.

Oletko ajatellut järjestää nuorille suunnattua koiratoimintaa?

Kennelliiton Nuorten kattavassa koiraleirin järjestäjän oppaassa käydään läpi esimerkkien avulla leirin järjestämisessä ensimmäisistä askeleista aina leirin päättämiseen asti. Oppaassa on myös kattava liiteosio, josta löytyy erilaisia aktiviteetteja ja leikkejä, joita leirillä voi järjestää.

Kennelliiton Nuorten aiemmin julkaistusta Metsästyskoirapäivä: Järjestäjän oppaasta löytyy vinkit ja aktiviteetti-ideat metsästyskoira-aiheisen päivän järjestämiseen esimerkiksi nuorten leirille. Opas on toteutettu yhteistyössä Suomen metsästäjäliiton kanssa.

Molemmat oppaat löytyvät täältä. Oppaat ovat järjestäjien vapaasti käytettävissä.