Kennelliiton nuoret järjestävät 8.-9. lokakuuta Hyvinkään Eläinpalvelukeskuksen tiloissa nuorille koiranesittäjille todellisen superviikonlopun.

Lauantaina 8.10. on vuorossa junior handlerit ja mukaan ovat tervetulleita kaikki lajista kiinnostuneet 10–17-vuotiaat nuoret tasosta riippumatta. Päivän koulutukset on jaettu kahteen ryhmään; vasta-alkajat/aloittelijat ja edistyneemmät, lajissa jo kilpailleet. Ryhmillä on eri kouluttajat.

Sunnuntaina 9.10. pilotoidaan uusi koulutuspäivä, kun pääsemme järjestämään esittämiskurssin vähän vanhemmille, junior handler -kehät jo jättäneille 18-29-vuotiaille nuorille aikuisille.

Viikonlopun kouluttajaksi olemme saaneet paljon toivotun ja kehutun espanjalaisen ammattihandlerin Javier Gonzalez Mendikoten. Javierilla on huikea kokemus monen rodun esittämisestä sekä koirien näyttelykoulutuksesta ja hänen esittämiskurssejaan on kiitelty maailmalla paljon. Viikonlopun koulutuskieli on englanti, mutta paikalla on käännösapua, joten koulutuskieltä ei kannata säikähtää.

Lauantain junior handler -päivässä on myös toinen kouluttaja Sabrina Snellman, joka vetää aloittelijoiden ryhmää. Sabrina on kilpaillut lajissa menestyksekkäästi, esittänyt monia rotuja, sekä kouluttanut useita junior handlereita.

Osallistujien tulee olla Kennelliiton jäseniä ja mukaan tulevien koirien rokotettuja ja yli 9kk vanhoja. Javier Gonzalez Mendikoten koulutuksiin mahtuu viikonloppuna 60 koirakkoa, mutta viikonlopulle avautuu myös kuunteluoppilaspaikkoja.

Molempien päivien ilmoittautuminen aukeaa tiistaina 6.9. klo 9.00. Ilmoittautumislinkit päivittyvät nuorten tapahtumakalenteriin kyseisten tapahtumien kohdalle.

Lisätietoa lauantain 8.10. koulutuspäivästä ja hinnaston löydät täältä.

Lisätietoa sunnuntain 9.10. koulutuspäivästä ja hinnaston löydät täältä.

Tätä viikonloppua ei kannata jättää väliin!

Javier Gonzalez Mendikote