Junior handler -toiminta on Suomessa aktiivista. Kotimaiset handlerit ovat menestyneet hienosti myös maailmalla. Laji opettaa nuorille hyödyllisiä koiran käsittelytaitoja sekä miten koiran parhaita puolia tuodaan esille. Samalla opitaan paljon yhteistyöstä koiran kanssa.

Lajin monipuolisuus ja hyvä yhteishenki harrastajien kesken houkuttelevat mukaan paljon uusia nuoria lajin pariin. Haluamme lajin olevan mielenkiintoinen, innostava ja tasokas niin uusille harrastajille kuin kokeneemmillekin handlereille. Vallitsevan poikkeustilanteen vuoksi harrastukset ja kilpailut ovat nyt tauolla. Nyt on kuitenkin oivallinen hetki tutustua lajiin ja sen sääntöihin.

Kennelliiton verkkosivuille on lisätty Kennelliiton nuorten kokoama junior handler -opas, jonka tarkoituksena on kertoa kattavasti lajista. Opas sisältää yleistietoa lajista ja ohjeita kilpailijoille. Oppaaseen on myös kerätty hyödyllisiä linkkejä ja terminologiaa. Junior handler -opas tarjoaa ohjeita harrastajille ja kaikille lajista kiinnostuneille.

Verkkosivuille on myös lisätty vinkkipaketti junior handler -kilpailun tuomarointiin. Oppaan tarkoituksena on helpottaa junior handler -tuomarin tehtävää. Siihen on koottu perustietoa lajista, sen tuomaroimisesta ja arvostelujen kirjoittamisesta.

Junior handlereiden tietopaketti sekä Vinkkejä junior handler -kilpailun tuomarointiin -oppaat on lisätty Kennelliiton verkkosivuille. Pääset tutustumaan oppaisiin tästä >

Livelähetyksiä Instagramin puolella

Kennelliiton nuoret ovat käynnistäneet livelähetykset Instagram-tilillä @kennelliiton_nuoret. Livelähetysten tarkoituksena on jakaa tietoa eri lajeista ja niiden harrastajista kaikille lajeista kiinnostuneille.  Lähetyksiä voi seurata suoraan kotisohvalta.

Kennelliiton nuoret
Kennelliiton nuorten livelähetykset

la 2.5. kello 14 Tytti Lintenhofer, kysy mitä vaan rallytokosta (alo/avo)

su 3.5. kello 14 Vesa Lehtonen, ulkomuototuomarin näkökulma

ke 6.5. kello 19 Tiia Nyberg, JH:sta tähän päivään

la 9.5. kello 14 Lotta Nykänen, suomenmestarin sanoin (Lotta Nykänen on Junior handler -lajin Suomenmestari vuodelta 2018)

la 9.5. kello 18 Tytti Lintenhofer, kysy mitä vaan rallytokosta (voi/mes)

su 10.5. kello 18 Pipa Pärssinen, kysy mitä vaan tokosta

ti 12.5. Sabrina Snellman, JH treenivinkkejä (Junior handler -lajin Pohjoismaiden mestari vuosimallia 2019)

Nuorisotoimikunta pohtii mahdollisuutta SM-osakilpailujen järjestämiselle

Nuorisotoimikunta kokoontui tiistaina 28.4. keskustelemaan junior handlereiden SM-osakilpailujen järjestämisen mahdollisuudesta. Toimikunnassa päätettiin seurata yleisen tilanteen kehitystä ja sen mukaan mahdollisuutta useamman SM-osakilpailun järjestämiseen syksyllä kaikkien rotujen näyttelyiden yhteydessä. Asiasta tiedotetaan myöhemmin.

Kennelliiton nuorten tuotteita lisätty verkkokauppaan

Showlinkin verkkokauppaan on lisätty odotettuja tuotteita myyntiin. Verkkokaupasta on nyt mahdollista ostaa Kennelliiton nuorten tuotteita. Voit tutustua valikoimaan tästä >

Toiveita, ideoita ja ehdotuksia ohjelmasta saa mielellään esittää. Niitä voi lähettää suoraan Kennelliiton tapahtumakoordinaattori Laura Lehdistölle tai Kennelliton nuorten Instagram-tilin kautta.

Laura Lehdistö

Kennelliiton tapahtumakoordinaattori