Kennelliiton kunniajäsen Rauni Jungebrand nukkui pois 98 vuoden iässä 6.1.2022. Hän vaikutti pitkään miehensä Torvaldin kanssa Espoon Koirakerhossa, jota he olivat mukana perustamassa vuonna 1977.

Rauni Jungebrand liittyi Kennelliiton jäseneksi vuonna 1967. Jungebrand palkittiin Kennelliiton hopeisella ansiomerkillä vuonna 1984, ajokoirapatsaalla vuonna 1993 ja kultaisella ansiomerkillä vuonna 1997. Vuonna 2010 hänet nimettiin Kennelliiton kunniajäseneksi.

Vuonna 1977 Rauni Jungebrand oli yhdessä miehensä Torvaldin kanssa mukana perustamassa Espoon Koirakerhoa, kun he huomasivat Helsingistä Espooseen muutettuaan, että alueelle tarvitaan koirakerho. Rauni Jungebrand vaikutti pitkään Espoon Koirakerhossa, toimien muun muassa rahastonhoitajana ja hoitaen jäsenasioita.

Mäyräkoirat ja dobermannit olivat Jungebrandeille läheisiä rotuja ja he kasvattivatkin molempia kennelnimellä Jungestamms.