Kennelliiton kunniajäsen Krister Mattsson menehtyi 30. huhtikuuta 77 vuoden iässä. Mattsson oli arvostettu kennelyhteisöaktiivi ja emeritusylituomari.

Krister Mattsson liittyi Kennelliittoon vuonna 1968. Hän sai Kennelliiton kultaisen ansiomerkin vuonna 1994. Hän on ollut myös Kennelliiton valtuuston jäsen.

Mattsson oli Varsinais-Suomen Kennelpiirin hallituksen jäsen ja varapuheenjohtaja vuosina 1988–1989. Hän oli myös mukana piirin työvaliokunnassa sekä luolakoirajaostossa. Kennelpiirin kultaisen ansiomerkin hän sai vuonna 2007.

Vuonna 2014 Mattssonille myönnettiin emeritusylituomarin arvo. Hän on toiminut MEJÄ-ylituomarina vuodesta 1968 lähtien, jonka jälkeen hän toimi myös ylituomarikurssin kouluttajana ja johtajana.

Mattsson toimi aktiivisesti Turun Seudun Mäyräkoirakerhossa, jonka kunniajäseneksi hänet nimettiin vuonna 1997. Suomen Mäyräkoiraliitossa Mattsson oli useaan otteeseen hallituksen ja valtuuston jäsenenä. Liiton puheenjohtajana hän toimi vuosina 1992-1993. Mattsson on saanut liiton viirin vuonna 1987. Liiton kunniajäseneksi hänet nimettiin vuonna 1997 ja kunniapuheenjohtajaksi vuonna 2017.

KristerMattson
Kuva: Mäyräkoiraliitto