Kennelliiton kunniajäsen, emeritustuomari Juhani Kauppinen nukkui pois 2.10.2018 86-vuotiaana. Kauppinen oli pitkän linjan ajokoiramies. Hänestä tuli Suomen Ajokoirajärjestön puheenjohtaja vuonna 1979 ja vuodesta 1979 eteenpäin hän vaikutti kymmenen vuotta Kennelliiton hallituksessa ja valtuustossa.

Kauppisesta tuli Kennelliiton kunniajäsen vuonna 2012 ja hänelle myönnettiin Kennelliiton kultainen ansiomerkki vuonna 1991. Hän toimi aktiivisesti Pohjois-Pohjanmaan kennelpiirissä, jonka hallituksen jäsen hänestä tuli vuonna 1968. Kauppinen palasi kennelpiirin puheenjohtajaksi uudemman kerran 1983-1989.

Kauppinen kasvatti suomenajokoiria, suomenpystykorvia ja yhden eestinajokoirapentueen kennelnimellä Virilän. Kauppisen suomenpystykorvapentueen paras pentu meni Kennelliiton kunniapuheenjohtajalle kenraali Olli Korhoselle metsästyskaveriksi.