Kennelliiton Hyvää elämää koiran kanssa -podcast antaa vinkkejä koiran hankkimiseen ja koiran omistamiseen. Jaksoissa keskustellaan koirista, niiden omistajista, koiran hankkimisesta ja niiden kanssa elämisestä. Podcastissa keskustelemassa ovat toimittaja Leena Seppinen ja oman alansa kovimmat asiantuntijat. Podcastit on tehty yhteistyössä A-lehtien Generon kanssa.

Podcastin toisessa jaksossa Leena Seppinen jututtaa koirankouluttaja Noora Keskievaria koiranpennun kotiutumisesta. Jaksossa käydään läpi mitä pentu tarvitsee tullessaan uuteen kotiin, miten pentua käsitellään ja mitä pennulle kannattaa opettaa.

Uusien taitojen harjoitteleminen

Sisäsiistiksi oppiminen on tärkeä taito jokaiselle koiralle. Se, kuinka nopeasti pentu oppii sisäsiistiksi, on kuitenkin yksilöllistä. Sisäsiisteyden opettaminen vaatii omistajalta johdonmukaisuutta.

Pentu viedään ulos aina kun se on syönyt, juonut, leikkinyt tai herännyt. Ulkona voi joutua aluksi ravaamaan kymmeniä kertoja päivässä, toteaa Noora.

Ihmisen ja koiran välistä suhdetta voi vahvistaa tekemällä useita muutaman minuutin harjoituksia päivittäin. Hyviä harjoiteltavia taitoja ovat esimerkiksi luoksetulo ja käsittely. Pennun ruokintahetkiä kannattaa jo heti alusta alkaen hyödyntää erilaisten taitojen harjoitteluun.

Ruoka-annokset voi vaikka jakaa pienempiin osiin, jolloin niitä voi käyttää palkkiona harjoittelussa, Noora vinkkaa.

Kuuntele Hyvää elämää koiran kanssa -podcastin toinen jakso: Milloin koiranpennusta tulee sisäsiisti? Tästä pääset kuuntelemaan uuden jakson >

Podcastien sarjan aikaisemmat jaksot

Hyvää elämää koiran kanssa -podcastien sarjassa julkaistaan kaikkiaan kahdeksan podcastia joka toinen viikko. Lisäksi julkaisemme kaksi podcastia yhteistyössä Lily Talks’in kanssa.

Koiranpäivänä 24.4. julkaistiin ensimmäinen jakso Kennelliiton podcastien sarjassa sekä ensimmäinen Lily Talks’in -erikoisjakso. Hyvää elämää koiran kanssa -podcastin ensimmäisessä jaksossa Leena Seppinen keskustelee koirien käyttäytymistutkija Katriina Tiiran kanssa siitä, mistä koiranpentu kannattaa hankkia, ja miten koiran rotu kannattaa valita.

Podcastin Lily Talks -erikoisjaksossa Anna Vihervaarasta -blogista tuttu Anna Kauhala keskustelee koirankouluttaja Miira Hellstenin kanssa siitä, mitä pennun hankinnassa kannattaa ottaa huomioon.

Aikaisemmin julkaistut jaksot ovat kuunneltavissa verkkosivuillamme >