Kennelliiton koe- ja kilpailutoimikunnan esittelijänä 25 vuotta toiminut Jukka Lindholm kuoli 29. heinäkuuta.

Lindholm aloitti työuransa Kennelliitossa lokakuussa 1996. Hän jäi eläkkeelle 25 työvuoden jälkeen vuoden 2021 vaihteessa.

Lindholm toimi hirvenhaukkukokeiden ylituomarina 24 vuoden ajan. Hän oli myös mukana käynnistämässä SRVA-toimintaa ja toimi Riistakeskuksen alaisessa työryhmässä eläkkeelle jäämiseen asti. Lisäksi hän oli Pohjoismaisen kennelunionin metsästyskoiratoimikunnan jäsen ja aktiivinen metsästäjä. Lindholm toimi pitkään myös Kymen kennelpiirin sihteerinä ja rahastonhoitajana.

Lindholm oli luonteeltaan sosiaalinen ja helposti lähestyttävä. Hän oli aktiivisesti mukana koetoiminnassa ja työskenteli paljon kentällä. Työvuosien varrella hänelle kertyi suuri ja tärkeä verkosto.

Jukan kanssa oli helppo tehdä yhdessä töitä. Teimme yhteistyötä vuodesta 2008 alkaen. Menetimme hyvän ja luotettavan työtoverin sekä ystävän, kertoo Lindholmin kanssa työskennellyt Kennelliiton koe- ja kilpailusihteeri Kaisa Åkerman.

Jukka Lindholm

Jukka Lindholmia haastateltiin Koiramme-lehden juttuun viime vuoden syyskuussa. Haastattelun voi lukea syyskuussa 2021 julkaistun Koiramme-lehden metsästysosiosta tai Koiramme-lehden juttuarkistosta.