Kennelliiton Digitassu-oppimisympäristö on siirretty vuoden 2024 alussa uudelle verkko-oppimisalustalle. Uusi verkko-oppimisalusta on kotimaisen Vuolearningin ylläpitämä.

Vuolearning-alustalla on sekä suurelle yleisölle avoimia kursseja että erilaisille jäsenryhmille suunnattuja suljettuja kursseja. Osa kursseista vaatii Digitassussa ilmoittumisen kurssille ja rekisteröitymisen järjestelmään.

Vuolearningissä ovat jo aiemmin pyörineet kennelpiirien järjestämät kurssit, kuten kehätoimitsijakurssit. Näille kursseille ilmoittautuneet saavat kurssin vetäjältä linkin Vuolearningiin kirjautumiseen.

Digistassun kaikille avoin näyttelyjärjestäjän verkkokurssi on tuhti tietopaketti yhdistyksille, jotka harkitsevat tai ovat jo järjestämässä koiranäyttelyä. Siitä on hyötyä jokaiselle näyttelytoimikunnan jäsenelle, näyttelyn järjestämisessä mukana oleville yhdistysaktiiveille ja talkoolaisille. Kurssille pääsee täältä

Koiran hankintaa suunnitteleville ja uusille koiranomistajille suunnatut Tuleeko meille koira?- ja Meille tulee pentu -kurssit eivät vielä näy uudessa Digitassussa, sillä vanhojen kurssien sisältöä päivitetään. Kurssit julkaistaan Digitassussa kevään aikana, ja molempiin kursseihin tulee oma ilmoittautumislinkki, joka on voimassa kolmen kuukauden ajan. Digitassuun on tarkoitus lisätä myöhemmin myös muita itsesuoritettavia verkkokursseja.

Vanhassa, Moodle-pohjaisessa Digitassussa olleet ulkomuototuomarien koulutusmateriaalit on siirretty Sharepoint-verkkoalustalle. Uudistuksesta on lähetetty tarkempaa tietoa ulkomuototuomareille.

Lisätietoja:

digitassu@kennelliitto.fi

NU-toimikunta@kennelliitto.fi
(ulkomuototuomarien koulutusmateriaaleihin liittyvät kysymykset)