Kennelliiton jäsenmäärä on tänään torstaina ylittänyt ennätykselliset 150 000 henkilöä. Liitolla ei ole ollut koko 124-vuotisen historiansa aikana yhtä paljon jäseniä. Jäsenmäärä on kasvanut tasaisesti viime vuosina.

Suomen Kennelliitto on jäsenmäärältään ja väkilukuun suhteutettuna yksi maailman suurimmista koirajärjestöistä. Suomessa on myös väkilukuun suhteutettuna eniten rekisteröityjä koiria, noin 500 000. Kennelliitto rekisteröi vuosittain noin 50 000 koiraa.

– On iloinen asia, että Kennelliiton jäsenmäärä kehittyy positiivisesti ja että suomalaiset Hangosta Utsjoelle ovat löytäneet Kennelliiton ja monipuolisen koiraharrastuksen, sanoo liiton toiminnanjohtaja Markku Mähönen.

Kennelliitolla on myös lähes 2000 jäsenyhdistystä. Yhdistykset ja henkilöjäsenet yhdessä muodostavat harrastajakunnan, jossa on lähes puoli miljoonaa jäsentä.

Lisätietoja:
Kennelliiton viestintäpäällikkö
Kaija Unhola
puh. 050 432 0844

Suomen Kennelliitto - Finska Kennelklubben ry. on valtakunnallinen koira-alan asiantuntijajärjestö Suomessa. Liiton jäseninä on noin 1 900 koiraharrastusyhdistystä ja 150 000 henkilöjäsentä. Koiria on Suomessa yli 650 000. Kennelliitto-konsernissa työskentelee yhteensä yli 60 henkilöä ja konsernin liikevaihto on noin 10 miljoonaa euroa.