Kansainvälinen kennelunioni FCI on tarkistanut ohjeita kansainvälisten juniori- ja veteraanisertifikaattien myöntämisestä. Tämän pohjalta myös Suomen Kennelliitto on tarkistanut omaa ohjeistustaan. Uudet ohjeet tulevat voimaan 1.1.2023.

Uuden ohjeistuksen mukaan juniori- tai veteraani-CACIBin voi saada juniori- tai veteraaniluokassa paras koira, joka on palkittu sertifikaatin arvoisella (SA). Juniori- ja veteraani-varaCACIBeja ei jaeta.

FCI voi myöntää juniori- tai veteraanivalionarvon koiralle, joka on saanut kolme juniori- tai veteraani-CACIBia kolmesta eri maasta kolmelta eri tuomarilta.

Tähän mennessä juniori- tai veteraaniCACIBin on voinut saada juniori- tai veteraaniluokan paras koira, joka on saanut laatuarvioinnin erinomainen. SA:ta ei ole vaadittu.

1.8.2022–31.12.2022 välisenä aikana saavutetut juniori- ja veteraani-CACIBit hyväksytään FCI:n juniori- tai  veteraanivalion arvoa haettaessa.

Lisätiedot:

nayttelysihteeri@kennelliitto.fi