Kennelliiton hallitus nimesi kokouksessaan 17.6.2021 eläinlääketieteen lisensiaatti Kami Turusen Kennelliiton lonkka- ja kyynärniveldysplasialausuntojen antajaksi. Turunen on kouluttautunut lausumistyöhön PKU:n röntgenpaneelin ohjeistuksen mukaisesti 1.12.2020 alkaen.

Turunen valmistui eläinlääketieteen lisensiaatiksi vuonna 2013, jonka jälkeen hän on työskennellyt pieneläinpraktiikan parissa useilla eri klinikoilla. Tällä hetkellä Turunen työskentelee Helsingin yliopiston diagnostisen kuvantamisen yksikössä, jossa hän tekee muun muassa pieneläinten ultraäänitutkimuksia sekä lausuu röntgenkuvia. Lisäksi Turunen on juuri aloittamassa diagnostiseen kuvantamiseen liittyvää väitöskirjatutkimusta.

- Olen ollut koiraharrastaja vuodesta 1999 lähtien, jolloin perheeseemme saapui ensimmäinen koira, pitkäkarvainen collie Timi. Pari vuotta myöhemmin hankin ensimmäisen oman koiran, kooikerhondje Neon, enkä ole vaihtanut rotua tämän jälkeen. Nykyään kotona asustaa 3-vuotias kooikkeriuros Noki, kertoo Turunen.

Kami Turunen koiransa kanssa