Junior handlereiden Pohjoismaiden mestaruudet päästään sittenkin ratkomaan marraskuun 13. päivä Tanskassa järjestettävässä finaalissa. Myös junior handlereiden Suomen mestaruudesta päästään kilpailemaan joulukuussa Koiramessujen yhteydessä.

Junior handlereiden Pohjoismaiden mestaruus -karsintakilpailussa 9.10. valitaan Suomen edustusjoukkue marraskuussa Tanskassa pidettävään Pohjoismaiden mestaruuskilpailun -finaaliin.

Karsintakilpailu järjestetään tänä vuonna poikkeuksellisesti omana tapahtumanaan, eikä koiranäyttelyn yhteydessä. Kisapaikaksi olemme saaneet Jyväskylässä sijaitsevan Koirakeskus Haukkuvaaran lämpimän keinonurmipohjaisen hallin, jossa riittää tilaa vastuullisen ja turvallisen tapahtuman järjestämiselle.

Kilpailu on avoin kaikille lajin harrastajille aikaisempaan kokemukseen katsomatta. Tämä kilpailu käydään ikäluokattomana, muuten sen kulku vastaa tavallista junior handler -kilpailua. Kilpailussa sijoitetaan viisi kilpailijaa, joista neljä ensimmäistä ovat joukkueen varsinaisia jäseniä ja viides joukkueen varajäsen.

Karsintakilpailun arvostelee Miia Lauronen.

Pohjoismaiden mestaruus -karsintakilpailuun pääset ilmoittautumaan täältä.

Junior handlerien viimeinen suomenmestaruusosakilpailu sekä finaali järjestetään 18.-19.12.2021 Koiramessuilla

Koiramessuilla 18.-19.12.2021 järjestetään Voittaja 2021 -näyttelyn yhteydessä vuoden 2021 junior handler -suomenmestaruuskilpailu. Tavoitteena on, että lauantaina Helsinki Winner 2021 -näyttelyn yhteydessä järjestettävässä SM-osakilpailussa voitaisiin jakaa kaikki jäljellä olevat paikat sunnuntain finaaliin.

Syksyn koronapandemiarajoitukset aiheuttivat muutaman suuren koiranäyttelyn siirtämisen keväälle 2022, ja tästä syystä osa suunnitelluista SM-osakilpailuista jää osa pitämättä.

- Kennelliiton nuoret työskentelevät parhaillaan sen eteen, että Koiramessuilla järjestettävässä viimeisessä SM-osakilpailussa voitaisiin jakaa kaikki jäljellä olevat paikat vuoden 2021 SM-finaaliin.

Tiedotamme asiasta heti, kun se on mahdollista ja avaamme kilpailun ilmoittautumisen vasta, kun kaikki järjestelyt on saatu tehtyä, kertoo Kennelliitossa junior handler -toiminnasta vastaava Laura Lehdistö.

Viimeisen SM-osakilpailun lauantaina 18.12.2021 tuomaroi islantilainen Auður Sif Sigurgeirsdóttir.

Sunnuntaina 19.12.2021 SM-finaalin tuomari on Alice Varchi Italiasta.

Viimeiseen suomenmestaruusosakilpailun ilmoittautuminen aukeaa myöhempänä ajankohtana. Seuraa Kennelliiton verkkosivuja, niin saat tiedon ilmoittautumisen aukeamisesta ensimmäisten joukossa.

Lisätietoja:

Laura Lehdistö