Pitkän epävarman jakson jälkeen näyttää siltä, että keväällä päästään taas harrastamaan ja tapaamaan toisiamme erilaisissa tapahtumissa. Junior handler -toiminnassa on luvassa melkoinen superkevät ja mikäs sen mukavampaa näin kohtaamisen teemavuoden alussa.

Junior handler -päivä Lempäälässä 23.4.2022

Kennelliiton Nuoret järjestävät junior handler -päivän 23.4.2022 Lempäälässä SportDogParkin hallissa. Päivä on tarkoitettu kaikille junior handler -lajista kiinnostuneille 10–17-vuotiaille nuorille, luvassa on siis niin perusteiden opettelua aloittelijoille kuin huippuvalmennusta lajia jo harrastaville.

Päivän teemana on lajin Pohjoismaiden mestaruuskilpailut, joiden finaali järjestetään tänä vuonna Helsingissä joulukuussa. Suomen joukkue tähän finaaliin valitaan vappuna Tampere NORD -näyttelyn yhteydessä käytävässä karsintakilpailussa. Tässäpä siis loistava tilaisuus tavata tuttuja ja treenata täysillä seuraavan viikonlopun karsintakisaan.
Treenien oheen on suunnitteilla muutakin mukavaa ohjelmaa, muun muassa viime syksyn tapahtumassa suuren suosion saanut näyttelyvaatteiden kirpputori tulee taas.

Kouluttajat ovat jokainen edustaneet maataan mm. näissä arvokisoissa ja tuoneet sijoituksia ja voittoja mukanaan niin yksilötasolla, kuin joukkueidensa kanssa. Kouluttajina toimivat Irja Sofie Nyheim Norjasta sekä kotimaiset Sanni Pulli, Sabrina Snellman ja Hilde Fredriksson.

Päivän ohjelma tarkentuu lähiaikoina, mutta koulutukset sijoittuvat klo 9–17 välille. Koulutuspäivän hinta on 30 € ja mukaan mahtuu 40 nuorta ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautuminen avataan keskiviikkona 23.3.2022. Linkki ilmoittautumiseen löytyy tuttuun tapaan nuorten tapahtumakalenterista, jonka linkin löydät tämän uutisen lopusta.

Junior handler -tuomarikoulutukset jatkuvat

Viime vuonna uudistettu junior handler -tuomarikoulutus saa jatkoa ja kevään koulutuspäivä on lauantai 7.5.2022. Tämäkin koulutus järjestetään etäyhteyksin Teamsin välityksellä ja mukaan mahtuu 50 osallistujaa.

Koulutus on tarkoitettu 20 vuotta täyttäneille Kennelliiton jäsenille, jotka haluavat arvostella junior handler -kilpailuja. Junior handler -tuomarin tulee tuntea junior handler -laji, koiranäyttelytoiminta sekä useiden eri rotujen esittämistavat. Koulutuksen käynyt tuomari saa nimensä Kennelliiton junior handler -tuomarilistalle.

Tarkemmat tiedot koulutuksesta löytyvät ilmoittautumislinkin takaa Nuorten tapahtumakalenterista, kun ilmoittautuminen avataan keskiviikkona 30.3.

Myös ulkomuototuomareille ollaan räätälöimässä omaa kohdennettua koulutusiltaa lajin tuomaroinnista ja nuorten kanssa toimimisesta. Tämäkin koulutus järjestetään Teamsin välityksellä ja illaksi on valikoitunut tiistai 26.4.2022. Lisätietoja myös tästä koulutuksesta on tulossa pian.

Pistä seurantaan Nuorten tapahtumakalenteri, niin pysyt ajan tasalla Kennelliton Nuorten järjestämistä tapahtumista: https://www.kennelliitto.fi/koiraharrastukset/nuorten-tapahtumakalenteri

Lisätietoja:
Laura Lehdistö