FM Iiris Harju aloittaa Kennelliiton järjestöosaston päällikkönä 20.4.2020.

Iiris Harjulla on pitkä kokemus sekä liike- että järjestömaailmasta. Aiemmin hän on työskennellyt mm. Bonnier Business Forum’ssa kehitys- ja tuotantopäällikkönä, Tenfour Communications’ssa teknisestä kirjoittamisesta ja suomennoksista vastaavana johtajana sekä Nokiassa useissa eri johto- ja asiantuntijatehtävissä.

Harju siirtyy Kennelliiton järjestöosaston päälliköksi Suomen Palveluskoiraliiton toiminnanjohtajan paikalta.

- Kennelliiton tehtävä tarjoaa vielä laajemman näkyvyyden koiraharrastuksiin ja koiran hyvinvointiin sekä mahdollisuuden työskennellä asiantuntijaorganisaatiossa ja osana vahvaa työyhteisöä, Harju kertoo.

- Kennelliitto on uudistunut viime vuosina voimakkaasti ja hyvään suuntaan. Kennelliitto on kyennyt rakentamaan koneiston, joka ajaa uudistuksia useilla rintamilla yhtäaikaisesti. Ajatus siitä, että voisin olla osa tätä kokonaisuutta, on hyvin innostava.

Iiris Harju Kennelliitto

Hän tuo mukanaan Kennelliittoon hyvää järjestöosaamista yhdistettynä muutosjohtamis- ja esimieskokemukseen.

- Yhteistyön jatkuva kehittäminen eri toimijoiden kesken on tärkeä pitää toiminnan keskiössä, mutta yhtä tärkeää on järjestötoiminnan oman asiantuntijaorganisaation tehokkaan työskentelyn mahdollistaminen.

Iiris Harju on tällä hetkellä FCI:n rally-tokokomitean puheenjohtaja ja PKU:n rally-tokokomitean jäsen. Hän on myös rally-tokon ylituomari, ylituomarikouluttaja ja koulutusohjaaja.

Mäyräkoiriensa kanssa hän harrastaa MEJÄ-kokeita ja muita kilpailuita. Koiria käytetään myös Suurriista-virka-apu- eli SRVA-tehtävissä.

- Tällä hetkellä meillä on kotona neljä kääpiömäyräkoiraa ja yksi kaniinimäyräkoira. MEJÄ on päälajimme, tarvittaessa käymme myös jäljestämässä haavakoita ja kolaripeuroja. Muutenkin harrastamme aktiivisesti koirien kanssa, lajeina mm. rally-toko, toko, agility ja nosework, Harju kertoo.