Hannu Liedes aloitti työnsä Kennelliiton koe- ja kilpailutoimikunnan esittelijänä 9. elokuuta. Koe- ja kilpailutoimikunnan esittelijänä hän valmistelee toimikunnan toimialaan liittyviä asioita, antaa tarvittavaa neuvontaa jäsenistölle ja jäsenyhdistyksille sekä osallistuu erilaisten tehtäviin liittyvien työryhmien toimintaan.

Hannu Liedes on koulutukseltaan KTK. Aiemmin hän on toiminut vähittäiskauppiaana sekä itsenäisenä yrittäjänä kiinteistöalalla.

- Järjestötoiminnassa olen toiminut koe- ja kilpailutoiminnan toimialaan liittyvissä tehtävissä pienemmässä mittakaavassa ja pitänyt sitä mielenkiintoisena lisänä koiraharrastukseen. Arvostan Kennelliittoa organisaationa ja pidän tehtävää mielenkiintoisena, kertoo Liedes.

Liedes on toiminut pitkään rotujärjestössä hallituksessa sekä toimikunnassa. Hän on ollut FCI:n mannermaisten kanakoirien komiteassa vuodesta 2009.

Hannu Liedes koiransa kanssa

Ylituomarina hän on arvostellut vuodesta 1997. Arvostelutehtäviä on tullut pohjoismaista sekä FCI:n kilpailuista (Lyhytkarvaisten saksanseisojien MM, mannermaisten seisojien MM ja Euro Cup).

- Olen järjestänyt ylituomarikursseja, ylituomareiden jatkokoulutuksia ja koetoimitsijoiden koulutusta. Näistä tehtävistä kertynyt osaaminen auttaa koe- ja kilpailutoimikunnan tehtävien hoitamista.

- Oma koiraharrastus on alkanut jo pikkupoikana suomenajokoirilla. Myöhemmin rotu vaihtui seisoviin lintukoiriin, joiden kanssa metsästyksen lisäksi käyn myös kokeissa ja näyttelyissä. Tällä hetkellä taloudessa on kaksi lyhytkarvaista saksanseisojaa ja afgaaninvinttikoira. Metsästysharrastuksen myötä, mikä osaltani tapahtuu lähes aina koirien kanssa, ovat tutuiksi tulleet myös mm. hirvikoirat, mäyräkoirat, suomenpystykorvat ja spanielit.