Marja Talvitie valitsi Helsinki Winner 2014 -koiranäyttelyn parhaaksi koiraksi cockerspanieli Coastline Johnny B.Goodin. Koiran omistavat Mariann Korpi ja Anett Finnig Kellokoskelta. Näyttelyn parhaan koiran tittelistä eli Best in Show’sta kilpaili lauantaina yli 6 700 koiraa. Sunnuntaina Koira2014-tapahtuman yhteydessä järjestetään Voittaja 2014 -koiranäyttely, jossa on mukana noin 7 000 koiraa 300 eri rodusta.

Helsinki Winner -koiranäyttelyssä toiseksi tuli pomeranian Linnanhaltijan Quartz. Koiran omistavat Maarit Kalke ja Laurent Heinesche Söderkullasta.

Näyttelyn kolmanneksi paras oli kääpiömäyräkoira Naa-Naan Ilotulitus, omistajana Stina Selen Orimattilasta. Neljänneksi tuli norwichinterrieri Nanstop Polkagris, koiran omistaa Raimo Suominen Helsingistä.

Helsinki Winner 2014 -koiranäyttelyn ryhmävoittajat:

FCI ryhmä 1  Lammas ja karjakoirat
Shetlanninlammaskoira Amor'jade Danish Wild Card, om. Kuivala Marjo, Haukipudas

FCI ryhmä 2  Pinserit, snautserit, molossityyppiset ja sveitsiläiset karjakoirat
Tanskandoggi, keltainen ja tiikerijuovainen Edendane's Jar Jar Binks, om. Mahkonen Jani & Mahkonen Mona, Järvenpää

FCI ryhmä 3 – Terrierit
Norwichinterrieri Nanstop Polkagris, om. Suominen Raimo, Helsinki

FCI ryhmä 4 – Mäyräkoirat
Kääpiömäyräkoira lyhytkarvainen Naa-Naan Ilotulitus, om. Selen Stina, Orimattila

FCI ryhmä 5  Pystykorvat ja alkukantaiset tyypit
Saksanpystykorva, pomeranian Linnanhaltijan Quartz, om. Kalke Maarit & Heinesche Laurent, Söderkulla

FCI ryhmä 6  Ajavat ja jäljestävät koirat
Suomenajokoira Kellolan Ville, om. Pusa Leena & Pusa Samuli, Paimela

FCI ryhmä 7 – Kanakoirat
Bracco italiano Fikret's Easily Flammable, om. Tenhunen Marika & Tenhunen Teemu, Neuvoton

FCI ryhmä 8  Noutajat, ylösajavat koirat ja vesikoirat
Cockerspanieli Coastline Johnny B.Good, om. Korpi Mariann & Finnig Anett, Kellokoski

FCI ryhmä 9  Seurakoirat ja kääpiökoirat
Havannankoira Behave's Joker In Jazz, om. Saariaho Charlotte & Räikkönen Kirsi, Alaveteli

FCI ryhmä 10 – Vinttikoirat
Afgaaninvinttikoira Scaramis Unusual Me, om. Suokas Salla & Nurmela Ari, Järvenpää

Paras kasvattajaryhmä:
Faaraokoira Reedly Road, Evteeva Maria, Venäjä

Paras veteraani:
Norwichinterrieri Nanstop Polkagris, om. Suominen Raimo, Helsinki

Lauantaina järjestettiin myös junior handlerien eli nuorten koiranesittäjien SM-osakilpailu. Päivän paras oli Suvi Nousiainen. Nousiainen sekä muut vuoden aikana osakilpailuissa menestyneet kilpailevat sunnuntaina suomenmestaruudesta.

Sunnuntain Voittaja-näyttelyn ryhmäkilpailut voi katsoa suorana lähetyksenä internetissä.

Katso lisää osoitteesta www.koira2014.fi sekä Facebookista.

Lisätietoja:

Suomen Kennelliitto, tiedottaja Päivi Mäntylä, 050 366 4809, paivi.mantyla@kennelliitto.fi
Suomen Kennelliitto, verkkotiedottaja Kati Vesalainen, 044 752 4815, kati.vesalainen@kennelliitto.fi