Verkko-opiskelu on monella tapaa tätä päivää oppilaitosten lisäksi järjestöissä. Etenkin työssäkäyviä järjestöihmisiä helpottaa, että koulutuksia voi suorittaa oman aikataulun ja tahdin mukaisesti vaikka kotoa käsin.

Kaikkea opetusta ei ole tarkoitus eikä mielekästä viedä verkkoon. Verkko-oppimisympäristöä voidaan kuitenkin hyödyntää lähiopetuksessakin siten, että osa tehtävistä ja oppimateriaaleista on verkossa. Näin kurssilla aikaa jää esimerkiksi enemmän keskusteluun tai haastavampien asioiden läpikäymiseen yhdessä.

Kennelliiton verkko-oppimisalusta on Vuolearning.

Vuolearning-alustalla on sekä suurelle yleisölle avoimia kursseja että erilaisille jäsenryhmille suunnattuja suljettuja kursseja. Kurssialustalla osa kursseista vaatii ilmoittumisen kurssille ja rekisteröitymisen järjestelmään. Avoimia kursseja ovat Tuleeko meille koira?- ja Meille tulee pentu -kurssit. Kurssit ovat koiran harkintaa harkitseville ja henkilöille, joille pentu on joko juuri tulossa tai vastikään tullut.

Kursseista tiedotetaan Suomen Kennelliiton kotisivuilla, Facebook-sivuilla sekä Kenneluutiset-uutiskirjeessä. Digitassuun pääset kirjautumaan täältä. Avoimille kursseille pääset alla olevista linkeistä: